Nem feltétlenül fog bugban elakadni a törpe pajzsos harcos csak sajnos a visszajelzések alapján igen nagy egyenlõre az esélye. Nem biztos, de olyan 60-70% körüli ami elég bosszantó.
Az általad leírt crusader mûködõképes. Részemrõl kard+pajzs+nehéz páncél+light magic volt a fõ csapásirány (bár csak light magic és kard lett feltornászva grand master szintig) de nem hanyagoltam el a warfare skill-t (életmentõ az intercept képesség a varázslók védelmében) sem az endurance mellett. Ha jut pont akkor adhatsz a mágiát támogató skill-jeire is. Tulajdonságból az általános harcos sémát követtem, tehát 2 perceptiron (inkább találjon biztosan mint ritkán, két fegyverrel küzdõ harcosoknál meg ha az egyik fegyver tõr és legalább expert szinten az jó sok táamdás leadását jelenti egyetlen akció során), 1 Might és vagy 1 Vitality vagy 1 Spirit (felváltva). Magic növelést megoldottam piákból vagy magic növelõ hordókból. Mire elérte a master, késõbb a grand master szintet light magic-ben, már volt bõséges mennyiségû mana pontja és a játék legcombosabb kardjával (úgy lehet kovácsoltatni majd Seahaven-ben a kovácsnál ha visszavitted neki az általa kért meteor ércet) nagyon tudott darálni.
A varázslók, már a kifejezetten erre a célra tartott karakterek esetében szintenként felváltva mehet a 1/2 magic/sirit (tehát egyik szinten a spirit nõ 2 ponttal a másikon a magic) valamint 1 vitality vagy 1 perception (törpe rune priest esetében mert õ nagyon jól is tud harcolni).
A scout esetében nem probléma ha közelre nem hatékony a lövése. Senkié sem az. Közel jött ellenfélre úgyis inkább ütni szoktam (õ meg ebben jó) vagy varázsolni (ebben is tud szép dolgokat felmutatni, mert ha jól emlékszem nem csak a tûzhöz ért de akár light magic-bõl is tud tolni védhetetlen közelharci támadást). Statjait az általános harcos beállítás szerint szoktam tolni, így perception-je magas, ami angy találati arányt és számszeríjjal piszok jó sebzést, közelahrcban meg eredméynes, biztos találatokat jelent. Mivel neki szoktam adni a relic baltát így azzal nagyon szépen tud közelharcban is dolgozni (meg mint ha pajzshoz is értene ha nem keverem most hirtelen valamivel). Tud páncélt hordani tehát elég védett, mivel pedig törpe így HP-ja is lesz elegendõ.
A skill pontobkól meg lesz bõven elegendõ. Csak a lehetõ leghamarabb vedd magad mellé a két tanító egyikét akik Xp bonuszt adnak és úgy 2-3 szinttel magasabban tudod befejezni majd a játékot (úgy 33-35 körül). A szintenkénti 3 skill pontból elég sok mindent fel lehet ám húzni ennyi szint alatt, plusz szépen elõre haladva a játékban sokasodnak majd az akár +6 skill szintet adó tárgyak is (ez a max a plusz skill szintekben). Szóval bõség zavara csak úgy 15-20-as szintig lesz jelen, utána már a legfontosabb dolgokból skill-ek terén elérted ami neked kell és lehet a többivel is foglalkozni.
sárkánylovag:
Attól függ melyik fantasy világról van szó. :) A törpék általában a legnagyobb varázsmûvesek a tárgyak kreálásánál és inkább papjaik szoktak lenni általában véve és csak nagyon kevés varázslójuk. A M&M világában is ez köszön vissza. Minimál varázsló, sok pap akik hatalma igen erõs.