Arról nem is beszélve, hogy az OMSI eredetileg csak egy "garázsprojektnek" indult.
A két fejlesztõnek nem volt eredetileg más célja, minthogy a hobbiként, és tanulmányaik során is egyaránt tanult programozási elméletet, a száraz iskolai körülményektõl szórakoztatóbb módon átültessék a gyakorlatba.
Mikor elõször jelentek meg képek a játékból, szó sem volt nagyszabású projektrõl, meg fizetõs kiadásról, sõt eredetileg ingyenesnek szánták a fejlesztõk az akkor még sokkal kevesebb funkciót, és tudást tartalmazó játékot.
(Ezt egyébként már az OMSI saját SG topikjában anno kiveséztük, de hátha valaki még nem tudja.)
Mivel a játék a vártnál jóval komolyabb érdeklõdést váltott ki az elsõ néhány kép megjelenése után, így a fejlesztõk az addig hobbiként, saját szórakoztatásukra, és gyakorlásra szánt játékukat elkezdték komolyabban fejleszteni.
Ekkor indult be a gépezet, és kezdték el komolyan venni a felhasználóktól érkezõ véleményeket, fejlesztésre váró lehetõségeket, igényeket.
Nyilván ekkor már megcsillant az üzleti lehetõség, amit kár lett volna veszni hagyni.
Volt egy nagyobb lélegzetvételnyi szünet mielõtt megjelent volna, ami nem feltétlen a fejlesztõk hibája, sõt...
Az erõforrások szûkössége, kellõ tapasztalat, illetve a hathatós szakmai segítség hiánya, mindenképp az okok közé sorolható.
Az eredmény végül az lett, hogy a megjelenés után szinte azonnal megtalálta azt a piaci rést, amit azóta több, sokkal komolyabb anyagi, és technikai lehetõségekkel rendelkezõ játékfejlesztõ cég sem tudott betölteni, pedig tudjuk, hogy volt nem is egy próbálkozás.
Bár a játék optimalizálatlansága, hektikus viselkedése, több esetben random hibák produkálása ellenére ezidáig etalon a kategóriájában.
#78 Mivel nem hivatásos játékfejlesztõkrõl van szó, akik egy paci elemzést követõen elõre megírt forgatókönyv szerinti programot fejlesztenek / fejlesztettek, ezért véleményem szerint nem helyénvaló, hogy ennyire megalázó módon nyilatkozzon bárki is a játék kivitelezésérõl.
Egyrészt, mert ennek ellenére óriási siker lett, hatalmas bevételeket produkálva, másrészt mégis mindenki játszik vele, annak ellenére, hogy a véleményed szerint a
"leghulladékabb programnyelvben (delphi)" íródott.
Hibái ellenére rengeteg felhasználónak nyújt kiváló játékélményt még akkor is, ha elavult, vagy erõsen korlátok között szerkeszthetõ programnyelvben készült.