Szeretem váltogatni a társakat és azt a karaktert is akit én irányítok. Egyrészt, hogy pihenjen, másrészt mindenki más jellem. Igen jól integrálták a játékba ezt. Van egy drogos, alkoholista lázadó csaj. Vézna kis jószág, alig bír valamit cipelni, meg a tüdeje is szét van csapva a sok cigi miatt, így neki a stamina értéke is jóval kisebb. Nem beszélve arról, hogy sokkal hamarabb kifárad, ha megerõlteti magát.
A másik kedvenc a pszichopata középkorú nõ. Egyik tulajdonsága ez, de a meghatározza a viselkedését. Amikor vele voltam (Õ volt a társam), simán elment zombiölõ portyára, holott alap esetben mellettem kéne lennie. Kiszállok a kocsiból, mellõlem a nõ is, de amaz elkezd rohanni a közeli zombik után, még a kerítésen sem volt rest átmászni és pusztakézzel a betonba bassza a fejüket, ami a másodikra már loccsan.
Ezzel a nõszeméllyel egész korrekt módon semlegesítettem egy fertõzöttekkel teli helyet. Ilyen több is van a térképen. Véletlenszerûen alakulnak ki ezek a gócok. Felszámolni nem könnyû. Rengeteg zombi tanyázik egy szûk helyen és van velük 2 db visító is. Ez utóbbi odavonzza a többi zombit is a környékrõl az üvöltésével. Az ilyen tömegek ellen viszont király eszköz a molotov. Csak pontosan kell dobni, mivel elég kicsi a hatósugara.
Egyéb fontos dolgok:
A menedéket, ahol a túlélõk meghúzzák magukat, lehet fejleszteni. Érdemes figyelni mire van szüksége az ott lévõknek és azzal kezdeni. Jó hatással van a morálra. Nálam most félnek ketten, ez -10 az alap morálból, de megoldódik amint felhúzom a második lövésztornyomat. Az külön mókás tud lenni, mikor a tábor környékén mászkálok, zombi észrevesz és jönni harapni, erre a toronyból a mesterlövésszé fejlesztett társam egy lövéssel leszedi. Kapásból fejre megy a golyó, nem szarozik.
A központi safehouse mellett outpostokat is lehet létesíteni. Itt csak arra kell figyelni a hely megfelelõ legyen. Leginkább biztonságos.
Nagy ötletnek tartom, hogy a program a túlélõket feladatokra is beosztja. Tehát nem otthon ücsörög mindenki és lógatja a lábát, hanem van aki a rádiót kezeli a veled tartó kontaktus miatt, van aki éppen alszik, vagy gyógyul mert szar állapotban van, van aki fent az õrtoronyban figyeli a közeledõ zombikat és vannak olyanok, akik éppen kint tevékenykednek a bázison kívül. Mi több akár össze is lehet velük futni és segíteni nekik.
Rengeteg küldetés van. Mindig van mit tenni, de csak úgy saját kontóra is jó kalandokat lehet átélni. Jópofák az ablakot az üveggel együtt áttörõ zombi támadások. A Feral Zombival a harc. A kocsikázással egybekötött mészárszék. Zombihordába maximum gázzal bele és a szétszakadt testrészeken és belekben egy kézifékes forduló jobbra, aztán padlógázzal el.
Itt meg is jegyezném, hogy a kontroller ravaszával a gázt nagyon finoman lehet adagolni. Ez pedig fontos, mert az autó nagy zajt csap, de ha lekapcsolt lámpával és szinte gurulva mész, akkor nem tûnik fel a zombiknak annyira. Billel ezt szerintem elég bénán lehetne kivitelezni.
Ez meg csak egy tipp: Ha begyûjtésen vagy, szóval olyan dolgok után kutatsz, ami a bázisra kell alapanyagnak, akkor D-pad lefele gombbal lehet hívni rádión egy szabad embert a bázisról aki odajön és elviszi azt. Mert akit irányítasz csak egy ilyen nyersanyagot tud elvinni egyszerre. Elõfordul amikor ezekbõl kettõ is van. Persze szét lehet verni a másik ládát, csak akkor nem a bázisra kerül, hanem az éppen irányított karakterhez lehet pakolgatni.