Olyan biztos nem lesz, hogy az elvégzett feladatok elvesznek. Szerintem itt csak arról van szó, hogy az a karakter aki meghal az onnantól többet nem lesz már elérhetõ. De az összes többi igen.
Amiatt kellemetlen, ha meghal egy karakter, ha tapasztalt volt. Mert abba sok óra kell, hogy a különbözõ jártasságokban egyre jobb legyen. És az nyilván érvágás, ha egy ilyen jól "felépített" karakter elvész örökre.
De ez sem probléma, hisz úgy is folyamatosan váltogatod õket. Illetve van sok olyan is akik alapból extra képességekkel bírnak. Példaként az egyik jártas a lõfegyverek használatában, mert katona volt korábban.
Inkább talán az a szar egy karakter elvesztésében, hogy ha hozzád nõtt a játék során, megszeretted, akár a beszólásai vagy csak simán külsõ szimpátia alapján, akkor rossz érzés, hogy bizony Õ már nem jön vissza.
De mint írtam korábban is, ha ésszel játszol és kerülöd a komoly konfliktusokat, akkor ilyen problémád nem lesz. Na meg az is kérdéses, ha párban mászkálsz és a másik AI által irányított társ életben marad harc közben, akkor a nálam történt eset alapján megment. Persze, ha Õ hal elõbb akkor nincs aki megmentsen.
De nem tudom pontosan ez miként mûködik, csak a saját tapasztalatom által megélteket írtam le fentebb.
Még az jutott eszembe, mint veszély forrás, ha esetleg a késõbbiek folytán más túlélõ közösségekkel harcra kerülne a sor. Hisz azoknak vannak lõfegyvereik is. De ezt nem tudom a készítõk mennyire dolgozták ki. Annyi bizonyos, hogy több túlélõ csoport van és lehet hozzájuk is menni küldetésért. Építeni a viszonyt, barátságot. Aztán a késõbbiekben ez mennyire hat majd ki a saját bázison berendezkedett emberekre...
Ez majd kiderül, ha tovább játszom. Egyelõre ott még nem tartok.