Vihar a biliben. A problémával persze foglalkozni kell, hogy ez a jövõben is így legyen. Jelenleg a két sebezhetõnek ítélt rendszer közül az ADS-B-t sehol sem akarják a radar helyett használni, merthogy ez maga a radar válaszjeladónak (ld. transzponder) egy a korábbiaknál fejlettebb változata, a radaron érkezõ kérdésre válaszol, csak most már bõbeszédûbben, elsõsorban a repülõgép saját mûszaereinek adataiból ad le többet az irányítóközpontnak. A szerzõ, vagy a bulvársajtó ott van eltévedve, hogy összecseréli az ADS-Bt az annak adatait felhasználó nyilvános internetes tájékoztató felületekkel, pl. a flightradar24-el. Ott láthatók a repülõgépek, de ez csak a "célkeresésben" segíti a terroristákat, saját adatot nem tudnak ráültetni.
A másik, az ACARS rendszer valóban alkalmas arra, hogy ÚTVONALTERV-et (kellõen hamisat is) feltöltsenek a repülõgép fedélzeti számítópébe (FMC), de ennek frekvenciája és átviteli protokollja nem nyilvános. Ha rsszfiúk hozzá is jutnának valami bennfentes súgó segítségével hozzá is jutnak az átviteli lehetõséghez, (ezzel valóban kell foglalkozni), a gépet ezen a módon vezetni még nem lehet. Be lehet tenni az FMC útvonalterv-könyvtárába egy új tervet, de azt életbe CSAK A PILÓTA léptetheti.
Fõleg a holywood-i filmek nyomán már sokszor felvetõdött, hogy lehessen távirányítással vezetni a gépet arra az esetre, ha a pilóták kiestek a játékból. Ezzel már lehetne durva dolgokat is csinálni, éppen ezért szerintem sohasem fog megvalósulni.