Pont errõl beszéltem az elején: vannak kultúrkörök, amikben bizonyos tucattermékek egy idõben valamiért státusszimbólummá váltak. Ezek viszont nem a terméket vagy annak gyártóját, hanem az adott idõszakot és/vagy kultúrkört jellemzik. A Coca-Cola pl. ilyen.
Ezen kívül vannak termékek, amiket eleve státusszimbólumnak szánnak, aszerint árazzák és reklámozzák õket. (Pl. luxusautók, ékszerek, stb.)
És vannak márkák, amik eleinte minõségi átlagtermékek voltak és késõbb csináltak belõlük tudatosan státusszimbólumot. (Pl. Rolex órák.)
Az apple - szemben sok apple-hater állításával - az elsõ és nem a második kategóriába tartozik.
A marketing bullshiteket meg azért célszerû kihagyni bármilyen "értelmes" beszélgetésbõl, mert a marketinges mindenre ráugrik, amivel növelheti az eladásokat, ha tehát egy régióban státusszimbólummá válik a termékük, naná, hogy ráerõsítenek erre, máshol meg tök ugyanazt a terméket az "átlagemberek legnépszerûbb eszközeként" reklámozzák.
Ahogy pl. ugyanaz a fogkrém, ami nálunk mentolos az oroszoknál citrom ízû, máshol meg ánizsos, mert különbözõ régiókban különbözõ ízeket társítanak a "friss" fogalmához, a marketingesek pedig alkalmazkodnak.