Nekem a MOO2 a hajódesign és taktikai harc miatt volt nagy ász. A stratégiai része semmi különös, ki merném jelenteni hogy a legtöbb 4x legalább olyan jó mint a MOO2 ebben a tekintetben. Pl a viszonylag friss Endless space is olyan jó vagy jobb mint a MOO2.
De az hogy változatos technológiák vannak, amikbõl aztán saját számíze szerint építhetek ûrhajókat, amelyeket körökre osztott csatában használhatok - na vhogy ezt nem sikerül összerakni senkinek sem azóta.
Nekem a Space Empires 4 volt az, ami meg tudta közelíteni a MOO2-t ebben a tekintetben, az is egy fasza 4x volt (a stratégiai rész messze komplexebb volt mint a MOO2, marha jó volt a különbözõ fajokat telepítgetni a megfelelõ bolygóra, bolygókat vagy napokat robbantani ha meglett a technológia, vagy éppen fordítva, aszteroidmezõkbõl bolygókat létrehozni vagy éppen komplett gyûrûvilágokat épteni óriási mennyiségû erõforrást rááldozva). Kár hogy az SE5 nem jutott sehova a végén...