Kipróbáltam ezt a Polarist, hááát...a játék nem egetverően rossz, bár nekem kicsit egyszerűnek tűnik ez már 2016-ban. A Ship Designer érdekes, kicsit talán a Space Empire 4/5 rendszerét idézi fel bennem, csak kevesebb lehetőséggel.
Ami miatt viszont képtelen vagyok megszeretni az a GUI. Ilyen átláthatatlan bénaságot riitkán látok. A kutatási részleget percekig képtelen voltam értelmezni -bár ez lehet az én fogyatékosságom miatt is persze-, de később sem tudtam megszokni, nekem rettenetes az egész.
A kolonizálás is furcsa, építettem egy kolonizálót ami vég nélkül képes kolonizálni azonnal, tehát nem kell bolygónként újat gyártani. Csak annyi a megkötés, hogy bizonyos típusú bolygókat a szükséges technológia kifejlesztése után lehet kolonizálni, de ebben semmi új nincs, a legtöbb 4x így működik.
Az AI így első látásra minimum furcsa. Gyakorlatilag még el sem kezdtem a játékot de már találkoztam idegen fajjal, aki azonnal diktátumot adott, miszerint ha nem adom át neki az egyik bolygót, akkor háborút indít. Nem adtam át, erre megtámadott, amivel csak az volt a baj, hogy 5 perce kezdtem a játékot tehát egy kolonizálón és egy scout-on kívül semmi más hajóm nem volt -ő meg egyből korvettel jött nekem-. Ez így eléggé hülyeség, ráadásul csak normal módban toltam. A harc talán kicsit az ősrgi Imperium Galactica 2-re emlékeztet, realtime, a cél kijelölhető és adható néhány parancs is, pl. visszavonulás stb. El lehet vele lenni, de ez sem váltja meg a világot. Nekem a GUI miatt felejtős, inkább maradok még a GalCiv 3 vagy Endless Space játékoknál és várom tovább a szemkifolyatós Stellaris-t. :-)