A játékot a Stoic nevû, 3 ex Bioware fejlesztõ által alapított indie cég készítette.
Még elõzõ évben kezdtek a Kickstarteren kalapozni egy The Banner Saga címû körökre osztott taktikai szerepjátékra, ami nagy jól sikerült (több, mint 7× annyi jött össze, amennyit szerettek volna).
A single játék még nem készült el, de a multi részét free to play formában közzétették a steamen, ez lenne a The Banner Saga: Factions.
A grafikát és a hangokat mindenki megtapasztalhatja majd a videón, én inkább a játékmenetrõl és a \"pay 2 win\" jelenlétérõl írnék pár szót.
JÁTÉKMENET
A játék egy tutoriallal indul, ami viszonylag jól elmagyarázza a játékmenetet.
A játék fizetõeszköze a Renown, ez jár a nyertes csatákért, a megölt ellenségekért, az achievementekért, stb... Természetesen pénzért is lehet venni.
Renownból bõvíthetjük a barakkunkat, nevezhetünk a renown díjazású tornára, vehetünk új egységeket és fejleszthetjük azokat 3 szinten keresztül, illetve új skint vásárolhatunk nekik.
4 alap egység van a játékban: Archer, Raider, Shieldbanger, Warrior. Ezek 1-1 passzív képességgel rendelkeznek, illetve bizonyos számú kill után renownért specializálhatóak, így kapnak 1-1 aktív képességet, melyet aztán 3 szinten át tápolhatunk.
Archerünk például lehet Bowmaster, aki messzebbre lõhet, Siege Archer, akivel fel lehet gyújtani néhány mezõt vagy Skystriker, aki láthatatlan csapdákat tud elhelyezni a terepen.
A nulladik lépés tehát a csapatunk menedzselése: összeállítjuk a 6 tagú csapatunkat, mellyel csatába vonulunk és beállítjuk, hogy milyen sorrendben kövessék egymást az egységeink. Ez után indulhat is a csata. A csata során felváltva lépünk mi és az ellenség, mindig 1-1 egységgel. Az egységekkel mozoghatunk, majd támadhatunk vagy használhatjuk a speciális képességünket. 1-1 egységnek 5 fõ tulajdonsága van, melyeknek van egy minimális és egy maximális értéke, de ezek közt mi finomhangolhatjuk az egyes egységeinket.
Armor: felfogja az ellenséges támadások sebzését.
Strength: ez mutatja a sebzésünket és az életerõnket is, ha 0-ra csökken, akkor az adott egység harcképtelenné válik. A sebzés számolása nagyon egyszerû: Str-Armor=sebzés, de minimum 1.
Willpoer: ezen pontok felhasználásával többet mozoghatunk a terepen, nagyobbakat üthetünk és ezekbõl aktiválhatjuk speciális képességeinket is.
Exertion: ez mutatja, hogy 1 akcióra legfeljebb hány willpowert használhatunk fel.
Break: azt mutatja, hogy ha az ellenség Strength-je helyett inkább az Armor-ját támadjuk, akkor abból mennyit ütünk le belõle.
PAY 2 WIN
Ami miatt igazán szimpatikus ez a játék, az az, hogy érezni rajta, hogy nem azért lett kiadva, hogy ebbõl szedje meg magát a fejlesztõ, hanem azért, mert nagyon sok pénz jött össze a Kickstarteren és szerettek volna kiadni már valamit a játékból.
Az alap egységeink 1 szinttel való fejlesztésére pár meccs alatt összejön a renown és így már nem is vagyunk elzárva semmiféle tartalomtól, minden képességet használhatunk, legfeljebb kisebbet sebeznek/kisebb távra hatnak a speciális képességeink, ami azért nem baj, mert a rendszer ad egy power levelt a csapatunknak, ami nem más, mint a fejlesztéseink összege (tehát ha semmit nem fejlesztettünk, 0, ha mindent 3szor fejlesztettünk, akkor 18) és a matchmaking mindig igyekszik azonos power level ellen berakni.
Vannak ranked matchek is, ahová ha 6-os vagy 12-es power levellel mész, akkor kizárólag ugyan ilyennel dob össze. A tornára pedig pontosan 12-es power levellel lehet nevezni.
Ez nem tudom, mennyire volt érthetõ, a lényeg, hogy a csatákban semmiféle elõnyt nem tud jelenteni az, ha valaki pénzt költött a játékra, sõt, ha pénzbõl gyorsan kivásárolod a nagy power levelt és úgy mész csatába, akkor csupa rutinos playerbe futsz bele, akik feltörlik veled a padlót. Nemcsakhogy nem érdemes, de kifejezetten káros tehát a játékra pénzt költeni, fõleg addig, amíg nem vagyunk igazán rutinosak benne.
A játék ITT szerezhetõ be ingyenesen, ITT van egy wiki, EZ pedig a hivatalos honlap.