Félelmetes, hogy mennyire távolról ugatják itt a hozzászólók a repülésbiztonságot.
Egyrészt ugye ott van az a pár illetõ, aki a repüléstõl való félelmét próbálja kibeszélni, mert az "érveik" mögött csak ez van. Másrészt vannak azok, akik rosszul tájékozottak a témából, de szakértõnek hiszik magukat.
Elõször is; a repülési baleseti statisztikában nem csak a nagy utasszállítók repülési eseményei vannak benne, de a kicsi utasszállítóké is, sõt még az is, amikor egy vitorlázógép tesz a reptér körül egy kört, és lepottyan, a fedélzetén egy tanulópilótával.
De még így is sokkal jobb az esély repülve, mint a közúton.
"A 2013. május 10-12. közötti idõszakban a rendõrök összesen 175 személyi sérüléssel végzõdõ közúti közlekedési baleset helyszínén intézkedtek: kilenc halálos kimenetelû balesetben kilenc fõ vesztette életét, 60 baleset súlyos, 106 könnyû sérüléssel végzõdött. "
Ennyi volt a legutóbbi hétvége "termése", és csak Magyarországon. Ugyanakkor én nem tudok nálunk hétvégi repeseményrõl.
Persze vannak ilyenek, és sajnos nem is kevés. Manapság már mindenkinek adnak pilótaengedélyt, csak legyen elég pénze. Repülõgéphez jutni sem nehéz, ismét csak pénz kérdése, és egy kisgép már csak annyiba kerül, mint egy jobb autó.
Aztán az is ott van, hogy olyan 25-30 ezer nagy utasszállító van a világon, ezek közül is le-leesik némelyik, néha igen látványosan. És még több az apróbbak közül, mert azokból sokkal több van. És azokat is sûrûn használják.
De míg minden utasszállító lezuhanása még mindig HÍR, addig arra már a kutya sem kíváncsi, hogy például hány motorost vittek be az utakról a héten hullazsákban.