Az ûrstratégiák topikban írt róla pár sort SaGa Jr, így találtam rá. (Szerintem a TBS-k új királya de ez teljesen szubjektív vélemény a részemrõl.)
A játék nem rég jelent meg, egy már meglévõ játék (Eador-Genesis) grafikailag és technikailag feljavított változata.
Pár szó a játékról.
Nagyon komplex, sokféle játék elemet remekül ötvözõ három szinten folyó stratégia. Az, hogy három szinten megy a móka már eleve egyedivé teszi, nem ismerek hasonlót.
A legfelsõ szinten választhatjuk ki, hogy melyik világot (világ darabot =shardot) támadjuk meg. Ha sikerrel járunk akkor az adott világ bónuszaival (ha nyerünk akkor kapjuk meg ) mehetünk a következõ világ meghódítására, ha nem sikerül akkor csak el telt egy kör eredménytelenül de nem veszítünk. Körönként kapunk mannát amibõl fedezhetjük a megszerzett bónuszok költségeit. Megtehetjük , hogy semmit se csinálunk csak end turn, hogy több mannánk legyen.
A második szint a megtámadott világ térképe. Ez tartományokra van osztva, egy vagy több ellenféllel. Akkor nyerünk, ha minden ellenséges istenség(?) (az ellenünk játszó gépi ellenfelek) fõ tartományát lenyomtuk.
A harmadik szint, a csata térkép ami leginkább a King's bountyra vagy herosra (HOMM) hasonlít.
A hõseink és a katonáink is kapnak tapasztalati pontot amivel fejlõdnek, szintet ugranak. (ez meg a disciplesre hajaz kicsit).
Az egész játék célja, hogy a világokat egyesítsük, uralmunk alatt, amit végig kísér egy történet is, igen sokféle befejezéssel ami a karmánktól függ. Van pozitív karma és van negatív karma amit a játékban meghozott döntéseink szerint kapunk. Ezek egy része egyértelmû, mivel a program tájékoztat róla (ha pl. rablótanyát építünk, hogy tolvajokat toborozzunk akkor az épület mellett jelezve van, hogy ez bizony -2 karma pontot eredményez, míg ha lovagokat képzünk akkor az +2-t ). Egy másik részük viszont rejtett. Nos eddig a játék nálam csak egy nagyon jó, nagyon komplex, nagyon sok variánst tartalmazó stratégia lett volna de ettõl a karmás, kalandozós résztõl válik szinte zseniálissá még ha játék megnyerésére nincs is nagy hatása de a történet befejésére viszont igen. (valahol azt olvastam , hogy 14 féle befejezés van a karmánktól függõen ). Szóval vannak döntések amiknek nem látjuk a karmikus vonzatát (nincs oda írva). Egy példa: hírt kapunk, hogy az egyik tartományunkba rabszolga kereskedõk érkeztek aki szüzeket vennének tölünk. Adhatunk nekik ami sok pénzt jelent de a tartomány elégedettsége csökken (hosszú távon kevesebb adó bevétel és lázadás veszély) ÉS rejtet módon kapunk (gondolom) negatív karmát. Vagy el is kergethetjük õket, vagy ki is végezhetjük õket......fogalmam sincs melyik milyen és mennyi karmát ad . Szerintem zseniális. Az ilyen véletlenszerû eseménybõl meg rengeteg van.
A csata is sokkal összetettebb mint a hasonló játékokban (a szokásos dolgok mint a hp, attack, deff stb mellett van még stamina ami ha elfogy pihennie kell a katonának legalább 1 körig, van morál ami ha 0 menekülni kezd stb.)
Mindenhol azt írják, hogy kezdõknek nem ajánlott mert nagyon bonyolult ami szerintem csak részben igaz (jó , hogy bonyolult) mert ha valaki figyelmesen végig tolja a tutorialt és utána sem kapkod, szépen beletanul. Hét nehézségi szint van ahol az elsõn szerintem mindenki sikert érhet el, de a legnehezebb szinteken már nagyon elõre kell tervezni és nagyon ismerni kell minden apró összefüggést.
Rengeteget lehetne még írni róla de kb. ennyi mert így is túl hosszúnak érzem már.