Attól függ milyen okból van rossz hangulat az adott provinciában. Ha azért mert izomból leverted a védõit ahelyett hogy diplomáciát használtál volna, úgy csak tégy megfelelõ õrséget a helyszínre és építs fel oda morál javító épületeket (van egy pár).
Ha amiatt emrt betelt az élettér, úgy tessék szépen felderíteni az adott provinciában. Ilyen problémáról informál körváltásnál a program.
Amennyiben idegen fajról van szó akkor azok két okból lázonghatnak: 1. mert eltérõ a karaktered (nem a hõsöd) jelleme és az övék (ezt áthidalni a könnyebb általában, csak tégy megfelelõ véderõt ami növeli a morált és építs megfelelõ épületeket, ezzel nem lesz olyan rossz a helyzet és még akár pozitív irányba is indulhat a dolog ha nem nagyon szélsõséges a jellem). 2. mert simán erõszakkal foglaltad el a provinciát ahelyett hogy diplomáciával próbálkoztál volna. Na ez súlyosabb, ezen még kései shard-okon sem nagyon lehet segíteni amikor már dögivel áll rendelkezésre olyan védelmi egység ami morált javít meg sokféle morál javító épület is van. A lázongás garantált. Max a védõk idõnként leverik a helyen lévõ lázadást (sok bevételre ne számíts innen).
De van például olyan rituális mágia is, ami ideiglenesen javítja egy provincia morálját.
Nagyjából ezek a lehetõségek.
lammaer:
Igazából a játék több körre visszamenõleg tárolja a mentéseket a save mappában, szóval aki nagyon akar az vissza tud tölteni nem csak 1 körrel korábbi állapotot is még Genesis esetében is. Csak a save könyvtárat kell figyelni és a nem szükséges save-eket törölni így azt fogja majd visszatölteni amire szükség van (bár így eszement sokat zuhan a nehézségi szint és túl könnyûvé válik a játék). ;)