A diplomáciai bevétel többnyire kimerül abban, hogy fizetsz az õröknek. Amirõl te írsz, hogy feladatot csináltatnának, az már szövetséghez kell. Ennek elõnye, hogy az adott hõssel elvégezve a feladatot (pofonegyszerûeket adnak és mikor valami olyasmi van hogy egy rablótanya/varázsló torony/akármilyen épület a célpont ahonnan valamit/valakit el kell hozni akkor az adott hõssel megtalált és kitakarított elsõ épület lesz ahol megoldódik a feladat) majd õvele visszatérve ingyen hozzájutsz egy jó morállal rendelkezõ tartományhoz amihez alapból õrséget is kapsz. Emellett ezzel a hõssel utána minden az adott, szövetséges fajhoz tartozó tartomány amint belépsz oda beállítható ingyen hozzád. Viszont szövetséges egy pályán csak 1 lehet és a karaktered jellemétõl függ hogy ki az aki ilyen téren szóba áll veled és ki az aki nem (gonosz karakter ne reménykedjen törpék vagy elfek betoborzásában).
A szövetséges elõnye mindemellett hogy 3 spéci épület opciója megnyílik építésre a fõvárosban.
Továbbá az sem mindegy hogy mekkora a diplomácia értéke az adott hõsnek mikor ilyesmire készül, mert egyes fajok bizonyos érték (és jellem) alatt fel sem dobják a lehetõséget. Ha meg izmozni akarsz akkor marad az erõs õrség, épületek és rituális mágia használata.
Vagy ki is kerülheted egy adott faj által uralt területeket ha nem akarsz gondot. Az emberek uralta területek általában akkor lázonganak ha rosszul tartod õket, morálra kártékony épületeket és egységeket/õröket használsz (értelemszerûen az útonálló és hasonló bûnözõ egységek és õrségek, a fekete mágusok nem tesznek jót a morálnak). Illetve ha diplomáciával/pénzzel is megoldható lett volna az átvétel de te inkább erõbõl lenyomtad a védõket.
A két morál növelõ épületed az hol van? A fõvárosodban? Mert az csak ott hat, máshol nem érvényesül. Emellett morál tekintetében 8 vagy 9 állapot van amibõl 3 pozitív, 1 semleges és 5 negatív helyzetet jelent. A calm a semleges. Provinciális moráljavító épületek a következõk: brewery (+1 mood), enchanted well (+2 mood), golden sphere (+1 mood), shrine of the ancients (+3 mood), temple of the ancients (+5 mood). A brewery alapból építhetõ ha jól emlékszem, a többi az talált/bizonyos épület esetén extraként kapott limitált mennyiségben felhúzható épület. Párosítani kell egyéb hatásokkal is (õrök és rituálé) a tuti sikerhez egy szeszfõzdét/golden sphere-t, a többi általában már önmagában is elég lehet enyhébb esetekben.
A figyelmeztetés egy rövid szöveges jelzés irányodba miután kört váltottál, hogy egyes területeken kevés a felderítés állapota és emiatt zsúfoltság van. De ha biztosra akarsz menni és elébe mennél a problémának az alábbi linken a game mechanics fül alatt megtalálod hogy adott fejlettségû provincia esetében mi az a felderítettségi szint ami kell hogy ne legyenek zsúfoltak:
Ezek alapján elég a max 70%-os felderítettség (a city alatt tuti pontos a lista, afölött már a nehézség is beleszól az igényekbe, így például expert nehézségen a big city nálam mindig 85%-ot kér magának).
lammaer:
Válts nyugodtan ha az jobban bejön, csalódni nem fogsz abban sem és talán a 1.07-es változat már nem olyan hibahalmaz mint a kezdeti volt így a játékélmény is garantált.
Amúgy a genesis-ben ha bekapcsolod a stat blokkot (hogy mutassa a HP/morál/stamina értékeket az egységek feje fölött) akkor ugyanúgy kijelzi a támadás elõtt a várható sebzést a program (bár lehet hogy csak alacsony nehézség mellett mikor él még a csata elõtti tanácsadás is). Alapból ez nem aktív, de bekapcsolható pont ahogy a MotBW esetében.