A provinciákban majd a kastélybeli építkezéseid hatására nyílnak meg az új opciók (vannak területekhez kötött fejlesztések is így például csak mezõre lehet szélmalmot építeni, míg bánya csak dombvidéken lesz elérhetõ vagy éppenséggel a favágók csak erdõben kerülnek elõ). A kocsma igényli a fõvárosban a színházat és nem a nép kedélyállapotára van hatással (már az alap változat, a fejlettebbek kicsit javítanak azon is) hanem a véderõ moráljára.
A fõvárosban felhúzható épületekbõl összesen 125 van. Ezeket egyszerre persze nem lehet majd felépíteni, csupán a lehetséges épületek száma ennyi. Szóval van belõlük dögivel és nem egy lesz ami passzívan vagy aktívan beleszól a provinciák életébe is.
Ha jól rémlik akkor azok a nagyon erõs lények a csigák (szerintem is piszok erõs dögök, kell ellenük gyógyító mert egy pillanat alatt lezabálnak egy egész sereget) és a gyíkemberek kérik a legyõzésüket (16 vagy 20 darabot). Én úgy szoktam a dolgot kivitelezni, hogy a csigás romokat/helyeket eleve nem támadom be míg gyenge a hero, így ha netán szövetséget szeretnék kötni a gyíkokkal, akkor lesz elég belõlük talonban csak oda kell caplatni és lezúzni azokat. Plusz mocsaras területeken nagyon sok a csigás ellenség így célirányosan is mehet a felfedezés a hõssel. De ha nem akarsz akkor nem kell ezzel veszõdnöd ám ekkor vagy lemondasz a területrõl vagy bevállalod hogy rossz lesz a kedélyállapot.
A kentaurok nem ennyire erõs ellenfelet szemeltek ki így õk könnyebb eset ebbõl a szempontból (meg mivel gyors íjászok így õk speciel jobbak szövetségesi alapnak mint a gyíkok akik inkább csak baromi szívósak). Az orkok és gobbók meg kellenek a fenének (plusz ha majd levered a barbár félistent a saját területén az õ nyaklánca miatt alapból szövetségesek lesznek ezek a fajok - hátránya a dolognak, hogy mással viszont nem fogsz tudni ezután szövetségre lépni). :)
Az ilyesmit érdemes már a pálya elején eldönteni és ennek megfelelõen terjeszkedni/tartalékolni a helyeket.