Jó taktika és hasonlót használok én is (bár én a gyors terület foglalásokat nem szeretem és sosem volt rá szükségem, így jóval lassabban terjeszkedem, elhúztam nem egyszer 200 körig is a játékot tiny shard-on különösebb probléma nélkül, bár small és medium esetében is kb ennyi kört szoktam lejátszani akkor is ha 2 ellenfél van jelen - ha nem kapkodok akkor az egyik kinyírja a másikat).
Elsõnek szerintem is a spearmen képzõ kell. Egyszerûen túl jó egység hogy hagyja az ember parlagon heverni (a távolsági támadása csak hab a tortán, de alapvetõen egész szívós, a fejlõdési fája is nagyon jó, gyorsan is fejlõdik). Utána én a számszeríjászt majd a gyógyítót szoktam elérhetõvé tenni (elõbbi a játék legjobb lövésze, még ha kezdetben rövid is a lõtávja egy archer-hez képest, viszont 2-3 ilyen egy kör alatt le tud takarítani egy nehéz páncélzatú tier 3-as lovagot vagy épp el tud tüntetni egy warrior hõst lazán, míg utóbbi kell a jobb gyógyítókhoz mint elõfeltétel és a sereg életben maradásához már nagyban hozzájárul ez az egység is). Ezután jöhet a mágia szekció felhúzása, majd bevétel növelõ és bolti épületek, végül a 4. egység termelõhelye (ez csak attól függ mi lesz, hogy épp milyen õrségeket szeretnék illetve milyen tier 2-es egységeket).
Harcban leírt taktikád mindig kifizetõdõ. Hõs elõre (igazából ha 7-es távra ellõ akkor már felesleges, max csalinak lesz jó hogy õt támadják), többiek vagy vele egy sorba vagy mögé. Én például spearmen-eket elõre teszem, közéjük áll középre a hõs, számszeríjászok (illetve ha épp vannak szövetséges elfek akkor inkább õk) és gyógyítók mögéjük. Hõs mögött nem áll senki, hogy hátrálhasson ha kell.
Provinciákban az olcsó bevételnövelõ épületeket fel szoktam húzni és a nagyobb shard-okon nem ritka hogy utánpótlás bázist is felállítok (library/market/fort felépítés ami elérhetõvé teszi a provinciából a fõváros toborzó/mágia tanuló/bolti helyeit) ha messze kerülnék a fõvárostól. De alapvetõen mivel én is magasabb nehézségeken játszom, nem törekedhetek ész nélkül a területszerzésre mert a korrupció nagyon gyorsan felüti fejét (expert fokozaton akár már akár 20 provinciánál és az bizony egyre csökkenõ bevételt jelent majd, nehezebb fokozatokon ez a szám még kisebb ennyit meg már small shard esetén is lazán elér az ember, nem hogy medium, average, big, large vagy huge shard-on).
Hõsnek felszerelésbõl szerzek páncélt és kiegészítõket, fegyvert és nyílvesszõt. Ez max elkopni tudna ha nem szervizelném, így én nem szoktam többet betárazni nála. A legjobb és legerõsebb távharcász eszközök amúgy nem számszeríjak lesznek hanem sima íjak mágikus vagy tûz sebzéssel (ez a kettõ kiemelkedõen fontos ha netán ghost-okba futna az ember mert azoknak 20-as közelharci és 40-es távharcászati védelmük van szóval kb sebezhetetlenek lesznek egy kigyúrt számszeríjász vagy hõs kivételével minden nem mágikus sebzésû lénynek).
Az elsõ 10 körben mindig a saját kezdõ helyén marad a hõs és felderít. Egyrészt ezzel fejlõdik, másrészt jó kis bevételt generál (általában ebbõl veszem meg a második hõsömet). Utána indulhat tovább provincia szerzésre, ahol cél egy alapanyagforrással rendelkezõ hely (bár felderítések közben minden provincia esetében van 50% esély hogy ha nem volt ott nyersanyag akkor majd az explore felfed egyet, plusz vannak véletlen események is amik felfedhetnek a döntésünktõl függõen ilyet így plusz bevételt generál). Ha már van tier 2-es szintû egységre lehetõség akkor értelemszerûen a nekik szükséges alapanyagok megszerzése lesz a cél.
Amúgy mit értesz az alatt, hogy az istenség kihal magától? Ha nincs már aktív ellenfél (istenség) akkor nyertél és véget ért a shard. Kihalni meg csak akkor tud ha a fõvárosa elpusztult. Ehhez meg másik istenség hõsei által vezetett sereg kell. Ha netán arra gondolsz, hogy a hõsei ütik ki magukat az más, nehéz fokozaton gyakori eset hogy túlvállalja magát az AI hõseinek valamelyike és így egyre hosszabb pihenõre kényszerül miután leverõdött. Sõt másik istenség is lelkesen leveri vetélytársát így csökkentve a pontjaid és nehézségeid számát.