Én ezt így egyértelmûen nem tudnám kijelenteni, hogy a kezdõ hely körüli területeken gyengébbek a monszta csapatok. Eddig bárhol bármely területen találtam alacsony és magas szintûeket is egyaránt, sõt nem egyszer csak magas szintûekkel tudtam kitakarítani már a kezdõ területemet is (amikor leoszt a program egy olyan kezdõhelyet ahol alapból van 3 cult, 2 troll barlang, 1 rejtélyes tó, 2 inkvizíciós nagy csapat meg egy sárkánybarlang akkor csak vakarózik az ember), így szerintem nagyon vegyes a felhozatal mikor és mibe futsz bele. A lehetséges ellenfelek túlnyomó többsége már egy kezdõvel is verhetõ ha megfelelõ emberek vannak mellette és rendes felszereléssel rendelkezik a hero.
A megszerezhetõ technológiák kapcsán jól látod a helyzetet, valóban véletlenszerû a dolog. Általában romokban (templomok romjaiban) vannak, de hogy milyen területen és hányadikban lesznek az teljesen véletlenszerû (pont ahogy a véletlenszerû események melyek beindítanak egy lehetséges befejezést ha utánuk jársz). Plusz épületek terveit (már amik meg is maradnak és nem csak limitáltan építhetõek az adott shard-on) nem tudsz többet szerezni mint amit az astral-ban mutatott, csak ha korábban buktál egy shard-ot úgy, hogy onnan még nem volt meg minden. Ebben az esetben késõbbi shard-okon esetleg még megszerezheted azokat.
Korlátozott számban építhetõ cuccokat meg minden shard-on lehet találni (ilyen például az ancient épületek mindegyike, a shaman hut, a golden globe, enhanced well és még sok másik amit csak provinciában lehet felépíteni). Minél nagyobb a shard annál többet, de itt sincs egyértelmû megoldás arra hogy hol és mikor találod azokat (független a monsztáktól mert a loot ezen része mindig a monszták leverõdése után kalkulálódik, független tõlük).