Az exploration szerepe úgy tûnik csak ennyi (legalábbis nem futottam bele a MotBW verzióban sem másba, azt lehet hogy csak pechem van vagy figyelmetlen vagyok, de 8 shard után eddig semmi mást nem találtam azon túl amit eddig is tapasztaltam a Genesis-ben).
Mi más kéne még ha egyszer egy lebegõ föld darabkához kötött csupán a dolog?
Illetve amint azt említettem, ha sokat foglalkozol felfedezõsdivel akkor több lehetséges befejezés közül választhatsz (mivel beléjük botlasz, megtalálsz bizonyos az asztrális térben is használható eszközöket) és mivel ezek mindegyike gyökeresen eltérõ és nem is mind jó, rajtad áll melyik mellett döntesz és hogy ezáltal mennyire húzod majd el a játékot.
A kulcsos buli például 15-25 shard alatt befejezhetõ kampányt hoz. A leghosszabb talán az ultimate jó befejezõ variáció ami mocsok hosszú (57 shard-nál jártam Genesis-ben mikor beleuntam, bár már csak 2 shard kellett volna a totális gyõzelemhez ám meguntam, pedig a tier 4-es épületek közül csak a boltok voltak meg és még a tier 3 épületekbõl is sok hiányzott még).
A pálya végi pontszám ravasz dolog, mert sok dologra ki tud hatni, szóval nem egészen lényegtelen.
Beleszól abba milyen gyakran és kik támadnak majd be (alacsony pontszám esetén a gonosz istenségek 10-15 asztrális körönként bepróbálkoznak a saját shard-od ellen, amúgy 20-30 is lehetne ez a szám), milyen lesz a veled való viszonya a többieknek (az utálatból a teljesítmény hatására elismerés is kialakulhat vagy ha éppen olyan a viszony akkor rivalizálás vagy barátság és így támogatóddá is válhat idõvel egy másik síkúr ami az egyik befejezéshez vezetõ út lehet), mit tudsz náluk elérni (kidumálni a birtokukban lévõ cuccokat amikre neked lenne szükséged ahelyett, hogy be kelljen támadni a saját területén ahol õ van hatalmas elõnyben, shard-okon jó üzleteket csinálni ideiglenes szövetségben), milyen hamar üt be a démon invázió (nehézségfüggõ az alapeset és ezt befolyásolja egy változóval a teljesítmény) és bár csak elhanyagolható mértékben ugyan de beleszól a jellem besorolásba is (az meg nagyon sok egyéb dologba). Ez utóbbival ugyan nem értek egyet de legalább nem hangsúlyos a dolog (a pontszám pár százalékával módosítja a jellem pontokat abba az irányba amerre amúgy mozdulna a játékos, szóval ha éppen a jóság megtestesítõje volt akkor a pálya végi összpontszám egy aprócska töredékével a pozitív irányba módosítja majd a jellem pontokat).