A God of War: Ascension (a TLoU1 kortársa) egy évvel a megjelenés után is bugos volt, egy fejezetnek többször neki kellett futnom, hogy beadja a szkriptet a továbbjutáshoz, és persze nem csak az én PS3-amon volt ez így. A Rift Apartból csak látni láttam bugvideókat. (És mintha a The Last Guardianből is rémlenének.) A Killzone 2-ben volt, hogy láthatatlan falban fennakadtak a lövéseim. Az összes PS3-as Unchartedben futottam bele checkpoint bugba, pedig mindent agyonpatchelve játszottam. A 2-ben egyszer a pálya alá is beestem, mármint a padlón át, nem valami mélysége lezuhanva. Emellett a 3 irányítása megjelenéskor lagos volt, meg is indnokolták, hogy direkt olyan, évekkel a remasterig az volt az alapértelmezett, csak patcheltek bele egy alternatív, lagmentes opciót is. Végigjátszottam mindkét célzással, nem értem mit gondoltak, de talán nem véletlen, hogy a többni részben vagy a remasterekben nem erőltették.
Ha az Unchartedeket nézem, a rivális TPS-ek nem voltak bugosabbak PC-n. A Vanquish portjával volt egy kis kalamajka pár nappal release utánig, mert 60 fps-sel négyszeresére nőtt a bekapott sebzés, ez a 30 fps-es verzióban nem volt PS3-on. Érdekes módon a Max Payne 3-ban ugyanazt a pálya alá esést éltem át, mint az UC2-ben. A Gearsek hasonló szint, de a legalja a Gears 2, alapvetően nem bugos, de ha nincs szerencséd, korrumpálja a profilod. Máig nem javították ("nem lehet"), XSX-en a második végigjátszásomat meg is hiúsította így.
Az eredeti PS3-as Demon's Soulst nem említettem, mert nem belsős, de volt egy-két furcsaság benne. Inkább a performansdz volt problémás persze.
Mindenesetre a PS-exkluzívok jellemzően nem nagy komplex RPG-k vagy stratégiák. Nem tudom, hogy mostanában a nyílt világokat milyen szinten szimulálják, de az inFamous 1-2-ben ez elég visszafogott volt, a HZD gyakorlatilag halott világa pedig az egyik legkevésbé reaktív a mezőnyben (és ha "rendes" bugok nem is, indokolatlan láthatatlan falak vannak). A kooperatív szintén nem jellemző, pedig az sok esetben hoz elő bugokat: a UbiSoft játékai szenvednek ettől, de a Gearsekben, Halókban is hoz elő érdekességeket. A kompetitív multi is kevesebb fókuszt visz el. Egy kissé árnyalja a képet, hogy ezekből a szempontokból a Sony hagyományosan biztonságibb játékos, mint a konkurencia.