Részemről alább is említettem, hogy a tutorialt nyújtották el, de pár mondattal bővebben kifejtettem egy másik topikban nemrég.
"Bírtam a Remake-et, a Rebirth még jobb lehet, de rá is fér. A Remake éppen azért, mert szinte csak az eredeti tutorialját dolgozta fel, minden újdonság ellenére a legfrankóbb, legizgalmasabb játékmenetbeli dolgok az eredetihez képest kimaradtak, pedig ugyanannyi idő alatt el lehetett jutni azokig. Rengeteg volt a filler benne, a mellékküldik egy részét pedig lecserélték, de az újak is maradtak a 97-es színvonalon. Az FF16 is ez utóbbiért kapott kritikákat, így vannak fenntartásaim.
Az FF-es minijátékoknak pedig nem vagyok nagy rajongója, bár tény, fejlődtek a régi szintről. A Intergrade új tartalma viszont végig se ment, annyira a felcseszett, amit beletettek, hogy elindítani sincs kedvem. (A Cosmo Canyon minijátékot az eredetiben se szerettem.)"
Szóval nem az zavar, hogy "jaj három játék lett belőle", hanem hogy ez nyilvánvaló hátrányokkal is jár, és eközben a küldetésdizájnban nem ismerült fejlődni érdemben. Nem tudom, hogy játszottál-e az eredetivel, mert akkor nem is értem, hogy mit kellene ezen magyarázni. Egyébként engem zavart kissé az is, hogy a sztoriban így előbb kellett elsütni bizonyos dolgokat, hogy ütősebb legyen az "első harmad" vége.