A csalásokat fps-ben csak azzal lehet kiszűrni, hogy figyelik a kliens oldali alkalmazásokat. A modellek helye megvan a kliensnek, ezeket használja a hack progi, és az egeret oda mozgatja, ahová kell. A technológia miatt lehetetlen meggátolni, mert a kliens nem tudná kirajzolni az ellenséget.
A directX streambe kapcsolódnak be jellemzően ezek az alkalmazások, egy közbülső rétegként. A játék nem veszi észre, szintén a technológia miatt.
Azt tudják csinálni, hogy az ismert csaló programokra keresnek rá a futás közben. Így aztán, ha új a program, vagy gyakran változik, akkor csak a szerver oldali elemzéssel lehet ellenőrizni. (pl. túl pontosan célzókat, furcsán mozgókat, esetleg a kliens által nem támogatott tevékenységeket végzőket GM-ek leellenőrzik) Ez nagyon sok munka, és eléggé kilátástalan sajnos. A jelen helyzet szerint FPS-ben mindig lesznek csalók.