32 bites rendszereknel a 2 GB jellemzoen egy olyan hatar, ami folott a memoriat a windows mar nem tudja rendesen kihasznalni ha egyszerre csak egy program fut. Ez trukkozesekkel felviheto akar 3 GB-ig is. Egy 64 bites rendszer viszont nagyon jol tud hasznalni ennel sokkal tobb ram-ot is. A legtobb ember persze valamiert nem 64 bites windows-t hasznal otthon, pedig evek ota megtehetnek. Android eseten jellemzoen a legtobb rendszer 32 bites, de ebbol is van mar 64 bites.
Memoriafelhasznalasban en azt vettem eszre, hogy ha ki van kapcsolva a swap (android alatt jellemzoen), akkor ami windows alatt diszkre menne az android alatt a memoriaban marad. Raadasul ez a terulet nem a felhasznaloi programoke, tehat az operacios rendszer nagyon jol meg tudja tolteni. (windows alatt is, csak ott valamiert arra optimalizaltak, hogy amit lehet rakjon ki diszkre) Igy android alatt sokkal konnyebb megtolteni a rendelkezesre allo memoriat. Egyebkent egy android-os kornyezet mar akar 64 MB-on is elmegy, csak swap terulet kell hozza. (a windows ezt a megoldast readyboost-nak hivja)
Viszont a jelenleg oka nem ez, hanem az, hogy tobb mobil keszulek fogy mint desktop es mivel az android valojaban egy desktop rendszer (csak mobil gui-val) ezert a mobil keszulekek is akkora memoriat igenyelnek mint az alap desktop rendszerek. Innentol a jelenseg egyertelmu.
ps: Egy mai rendesen kihasznalt desktop gepbe azert mar erdemes 64-256 GB ram kozott pakolni, hogy tenyleg minden beleferjen. Ehhez persze tobb tucat TB-nyi hattertar is jol jon. Ez alatt a hardver alatt valoszinuleg egy mobil gep is eleg lenne az adott felhasznalonak, aki csak tevedesbol vagy megszokasbol vett desktop-ot, de valojaban nincs szuksege ra.