Ennél kicsit árnyaltabb és összetettebb a helyzet, de kétségkívül ez egy jelentõs tényezõje annak, amit mi problémásnak tartunk.
Én pl végezve az iskolával alig emlékszem arra amit tanultam és sajnos a legtöbbre nincs is szükségem, vagy mert nem szakmai, iszonyat felületes, elavult vagy több egyszerre... Azonban amikor ilyen csapatmunka volt, vagy egy féléven átívelõ nagyobb projektet kellett megvalósítani azok nagyon hasznosak voltak. Több állásinterjún szóba meg is kérdezték, hogy akkor milyen nagyobb projektekben vettem részt és akkor részletesen számoljak be róla mi volt. Amúgy informatikus vagyok.
Én lehet kicsit radikálisan újító eszméket képviselek,de végiggondolva arra a következtetésre jutottam, hogy a jelenlegi formájukban az egyetemeknek rossz a hatékonysága és az internetrõl tanulva ugyanazt meg lehet tanulni töredék idõ alatt. Most is arról vagyok kénytelen bepótolni rengetek mindent. Arra jó az egyetem, hogy igazolják, hogy az illetõ képes elviselni bizonyos terhelést és rendelkezik bizonyos képességekkel, pl 70 oldal kívülrõl való megtanulásával. Mint mondtam árnyalt a helyzet, nem 100% haszontalan az egyetem, de szinte minden mérnök ismerõsöm kiábrándult a rendszerbõl, nem képesek kihasználni a 21. század nyújtotta lehetõségeket, kevés az önkritika, önellenõrzés, fejlõdés. Lehet ezt a feladatot nekünk kellett volna annak idején ellátnunk, de senkiben nem volt meg a kellõ önbizalom a szervezett cselekvés elindításához.
Ha rajtam múlna én olyan rendszert alakítanék ki, ahol a tudás ingyenes és 100%-ban fent lenne az interneten tanulásra kialakított formában összegyûjtve. Egy jól kialakított interaktív tananyag nagyon hatékony tud lenni. Az egyetem csak vizsgáztatna, nem lennének elõadások, aki átment a vizsgákon az felvennék. Bárki vizsgázhatna, aki középiskolás az is. Utána a felvett emberek bekapcsolódhatnának különféle projektekbe, stb, amit többek közt cégek szponzorálnának. És bele is szólhatnának az ott folyó tevékenységekbe.