Na de ez pont abból adódid, hogy az eredeti tömeg is, amit felviszel nagy. Nézd meg, hogy az ASAT rakéta 10-20km magasara feltoltva is képse volt messza a LEO pálya fölé menni. Képzeld el, ha a hordozó gép és maga a rakéta is szuperkönnyû anyagból van.
A nagy tömeg felvitelének van egy energiaszükséglete, de az ahhoz szükséges tüzelõanyagnak is. Annak megint nõ a tömege és ez így lavinaszerûen nõ. Ha az alaptömeg eleve töredéke az eredetinek és egy hordozó gép lenne az elsõ fokozat, ami az ûrlift szupererõs anyagából lazán felmegy 20km magasságra akkor szerinted mekkora rakéta kellene a LEO pályához? Mert egy C-5 géprõl kidobott ICBM is lazán elérné már azt néhány tonnával.
Szóval én továbbra is azt látom, hogy az ûrlift költségébõl sokkal olcsóbb azt csinálni, hogy építesz bazinagy gépet - ez sem nehéz, hiszen a gép szuperkönnyû, tehát egy B747 méretû gép is 20-30 tonna legfeljebb és ezt a hajtómûvek és a tüzelõanyag adja nagyrészt, ami simán felemel több száz tonnát is 20 km-re és onnan indulhat a rakéta, ami szintén könnyebb. Az ûrlift árából több ezer indítás finanszírozható és tetszõleges pályán. Erre ugyanis az ûrlift nem képes...