"A légellenállás a sûrûséggel egyenes arányban áll"
Nem. Fordított négyzetesen. Azaz fele olyan sûrû légkörben negyed akkora a légellenállás. A sebességgel meg kissé bonyolultabb a dolog, mert hangsebesség alatt másként kell számolni vele, mint hangsebesség felett. Ráadásul nagyban függ a mozgó test alakjától is. De egyik tartományban sem lineáris a változás.
"Azt se felejtsd el, hogy 100 km magasan, a légkörbe belépõ ûrhajók elégnének (ha nem lenne hõpajzsuk), olyan erõs a légellenállás, pedig ott milyen sûrû is a légkör?"
De az ûrhajó a körpályán legalább 28-szoros tengerszinti hangsebességgel kering, és visszatérésnél még majd az egész sebessége megvan! Ezzel a sebességgel a felsõ légkör is akkora ellenállást produkál, hogy a hõpajzs kell a túléléshez.
"Egyszer olyat hallottam, hogy az elsõ fokozat 40 km/s-re gyorsít (ez persze biztos nem így van, de nem ez a lényeg), csak épp a légkör miatt lelassul."
Fenéket. Egy több fokozatú rakéta elsõ fokozata olyan 2 esetleg 3 km/s-re tudja a többi részt gyorsítani. Nem véletlenül kell általában három fokozat a körpályára.
40 km/s sebességre még a mélyûri szondáinkat sem tudjuk felgyorsítani. A Voyagereket is "csak" 15 km/s körüli sebességre tudtuk felgyorsítani(Hold körzetében aztán a föld gravitációs ereje miatt ez olyan 10km/s-re csökkent) és csak különféle trükkökkel("parittya-effektus") lehetett a kellõ sebességre tovább gyorsítani.