A WT(A) árkád sebzésmodellje is elég összetett, noha alapjaiban tényleg HP alapú. Megpróbálom röviden bemutatni a lényegét:
Ballisztika:
Minden lövedék pályája külön van számolva, a lövedékek pályáját befolyásolja a lövedék típusa (pl. egy AP-T lövedék más pályán fog repülni, mint egy HEI, vagy akár egy sima AP).
Találat és gyújtó:
Amikor a lövedék találkozik a géppel, akkor a rendszer figyelembe veszi, hogy mi csapódott be, milyen sebességgel, és hova. Például egy 37mm-es APHE lövedék egy vászonborítású szárnyat eltalálva csak átüti azt, egy lyukat generálva rajta, de nem robban fel, míg ha egy alumíniumból készült szárnyon csapódott volna be, akkor fel is robban. Ugyanakkor ha egy gyújtólövedék csapódik be a vászon gépbe, az sokkal csúnyább hatást generál.
Függõleges vezérsík (oldalkormány-felület(1 v. 2db)
Továbbá van a motor, olajrendszer, hûtõrendszer, üzemanyagrendszer, légcsavar és a futómû.
Ezek sérülése az adott lövedéktõl függõen alakul, tehát egy puha anyagból álló részegységben egy robbanólövedék többet sebez, mint egy páncéltörõ, míg egy páncéllemezbe fordítva. A gép állapotát kijelzi egy ábra bal oldalon (fehér-rózsaszínes fehér-pirosas fehér-piros és végül fekete), a feketével jelölt alkatrész nem tölti már be a funkcióját, a motor leáll, a kormányfelület nem fejt ki hatást, a szárny nem termel felhajtóerõt (elviekben).
A motor nagyon összetetten van szimulálva, FRB-ben minden egyes henger külön-külön van számon tartva, és egy-egy henger is kieshet a mûködésbõl, értelemszerûen csökkentve a teljesítményét. Az olajrendszer elengedi az olajat, akkor az elején még nincs gond (kivéve, hogy a mögötted haladó gép szélvédõje tele lesz olajjal :D), de aztán a motor teljesítménye elkezd visszaesni, végül pedig besül. A hûtõrendszer ugyanez, de mindkét rendszernél igaz, hogy az idõ, amíg még mûködik a motor, attól is függ, hogy milyen teljesítményen pörgeted.
Az üzemanyagrendszer úgy mûködik, hogy van egy adott mennyiségû üzemanyagod, ami idõrendben van megállapítva (tudomásom szerint a gép motorjának teljesítménye nem befolyásolja), ha elkezd elfolyni az üzemanyag, például egy üzemanyagtank találat miatt, akkor ez a hátralévõ idõ elkezd fogyni (a sérülés mértékétõl függ, hogy milyen gyorsan, akár pár másodperc alatt is eltûnhet a teljes készlet...).
A légcsavart leginkább a terep tudja sebezni (legalábbis én még nem láttam, hogy ellõtték volna), tehát egy fa vagy leginkább a talaj, ha leér. A futómûvet el is lehet lõni, illetve ha túl nagy hévvel érünk földet, akkor leszakad.
Ezen kívül még van a személyzet (pilóta és a lövészek), akik szintén kilõhetõek...
Persze kérdés, hogy a WT(G)-ben hogy fog kinézni mindez...