Nem lehetetlen, a Dust: An Elysian Tail játékot egy és egyanaz az ember programozta, designolta, animálta, tesztelte.
De ilyen kaliberû munkát max attól lehet elvárni aki érzelmileg komolyan kötõdik a projekthez. Fórumokról, random emberek csak úgy nem áldozzák a szabadidejüket a te elképzelésed megvalósítására, inkább elkezdik csinálni a sajátjukat.
Felmerült Notch is, õ is kijött elõbb nagyon kezdetleges 3D kocka világ programjával és csak ezután csatlakoztak a többiek apránként, akik láttak benne fantáziát.
Tanácsom az lenne, kezdj el tanulni valami a játékodhoz megfelelõ programnyelvet, elõbb olvass utána melyik felelne meg szerinted, kezdj el ismerkedni a nyelvvel, nézz oktatóvideókat, azt szem elõtt tartva, hogyan lehetne ezt használni a játékhoz?
Nem kell 10 éves tapasztalattal és több programnyelv tökéletes tudásával rendelkezned ahhoz, hogy játékot fejlesszél. Értelemszerûen nem lesz Blizzard szintû játék, de ahhoz, hogy mások a szabadidejüket a te ötletedre fordítsák olyat kellene felmutass, ami biztosítja õket arról, hogy ebbõl akár lehet is valami, te nem fogod otthagyni félúton a projektet és kitartóan létre akarod hozni a játékot.
Az eddigi posztodból pár dolog ami elsõre látszik:
- jelenleg kezdetleges elképzelésed van a játékról
- nem vagy tisztában mit kérsz a programozótól aki segíteni akarna neked ("jól kódol hálózati dolgokat")
- nincs körvonalazva a fejlesztés várható menete
Sajnos így az egésznek kevéssé átgondolt ötlet szaga van. Ha szeretnéd, hogy megvalósuljon a játék pontos és jól informáltnak kell lenned, így fogsz tudni összerakni egy tervet, amibõl kiderül hogyan tudnád megvalósítani a játékot. Kevés fõ esetén ez még sokkal fontosabb, nem mondhatod azt, hogy "Ja én nem értek a programozáshoz én csak designolok meg rajzolok az a programozó dolga."
Neked is értened kell hozzá annyira, hogy értelmesen el tudj beszélgetni majd a programozóval arról, mire van pontosan szükséged és ne csak az legyen, hogy közlöd "ez ott pont így robbanjon" õ meg majd kitalálja mi legyen. Valakinek vezetnie kell a projektet és aki vezeti annak értenie kell kicsit minden részéhez, hogy megfelelõen el tudja magyarázni mire van szüksége és azt hogyan lehetne megcsinálni.
Szerintem olvass jobban utána a neten, mit akarsz és ahhoz mit kellene csinálnod, állíts össze egy amennyire csak lehet pontos útitervet. Osszd fel a munkát kis részekre. Pl. "Elõször kell egy játékmotor, ami csinál egy pályát, amin tudom mozgatni a saját egységeimet hexagonális rendszerben. Majd kell több egységet is mozgatni, ehhez ki kell tudnom jelölni melyiket akarom éppen mozgatni. Ezután tudnom kell támadni is, ehhez kellenek ellenfelek is stb."
Ezek a "kis lépések" majd akár több hónapnyi fejlesztési idõbe is kerülhetnek majd.
Értsd meg mire van neked szükséged pontosan. Nem csak simán "programozóra", hanem legelõször egy teljes játékmotorra, döntésedtõl függõen valamilyen grafikai megjelenítésre valamilyen módon, ezek után egy mûködõ prototípusra. Ha arra vársz, hogy ezeket a lépéseket a programozó majd kitalálja helyetted, akkor csalódni fogsz.
Pontos tervvel, felkészülten, nagyobb eséllyel találsz magadnak programozót és õ is hajlandóbb lesz segíteni, ha nem azt mondod neki, hogy "mindent" kell programoznia, hanem pl. egy ilyen meg olyan típusú játék motorját, aminek pontosan ezt-meg ezt kell csinálnia elõször és a célotok egy mûködõ prototípus készítése. Szar grafika, és csak mászkálni tudsz jobbra-balra, de mûködik. Amikor már valami van arra könnyebb építeni, mint a semmibõl elõcsapni egy kész mûvet.
Még a legegyszerûbb okostelefonos játékokat is ha egyedül fejlesztik belekerülhet évekbe. Megnézheted hányan dolgoznak pl. az Angry Birds játékokon pedig nem tûnik túl nagynak és co-op, meg multiplayer sincs benne. A kitartás és az elkötelezettség, hogy "ha nincs programozó akkor is lesz játék" kulcs ahhoz, hogy valaha legyen ebbõl valami.