Igen, ezeket írogattam le én is. De ez nem optimalizálás. Kicsit csalunk itt, kicsit ott, de a végén mindig elveszik valami. Az optimalizálás nem ilyen. Ott ugyanazt másképpen oldjuk meg. Tehát ugyanazt (változatlanul).
Ugyanazt a textúrát az csinálja meg többször akinek két anyja van. Teljesen felesleges, ráadásul ekkor nem csak arról van szó, hogy hány %-al terheljük túl a grafikust hanem, hogy hányszorosával. Ilyet ma már csak idióták csinálnak. A motorok mindegyike nagyon jól támogatja az 1 textúra bármilyen felbontás, részletesség problémáját (ki is vannak rá hegyezve).
Ha valami oknál fogva nem jó az előző módszer, akkor sem gyártunk több textúrát hanem csak egyet, és felhasználáskor tömörgetjük olyan formátumra ami nekünk közel optimális. Hátránya, hogy a tömörgető algoritmusok elég erőforrásigényesek, nem igazán javalt a realtime használatuk. Tipikusan felhőknél szoktuk használni, lévén ugyanazt a "pamacsot" csak 1szer kell tömöríteni, megjeleníteni viszont n-szer, így-úgy-amúgy elforgatva. Ráadásul ebben az esetben (felhő) szinte változatlan bithalmazról beszélünk, a tömörítők ezeket kifejezetten szeretik, hasítanak rajta mint állat.
Vagy csinálhatjuk úgy is, hogy több képet teszünk egy stream-be (pl. 1 ház összes oldalát értelemszerűen kilapítva), és megjelenítéskor "ráhajtogatjuk" a modellre. Hátránya, hogy sok illesztési hiba keletkezik, ami nem csak, hogy nem szép, de ilyenkor a motor átláthatóságot fog számítani, amit meg nem kellene. És csak egyszerű geometriai formákon használható.
Ugyanez, történhet úgy is, hogy 1 streambe rakjuk pl. egy repülőgép (tehát nem téglatest) összes elemének textúráját, elemenkénti pozicíóval. Ilyenkor a textúra egészben "dolgozódik" fel, és a globális effekteket nem kell külön az elemekre alkalmazni (pl. ha az egész repcsi árnyékban áll, vagy a napszakok).
De az előző kettőt kombinálva is jól lehet használni.
De ezek még mindig csak technológiák, nem beszélhetünk optimalizálásról. És ezekben az esetekben is a kódot kell átírogatni, a képeket pedig csak egyszer kell jól legyártania grafikusnak. Ha nem jól gyártja le, akkor viszont javításról beszélünk.
Amúgy a 7dtd-ben a textúrák annyira "optimalizáltak", hogy még a felbontás emelése is simán belefér ahogyan azt láthatjuk ill. látni fogjuk.:)