Mint azt már írtam, a hajnal és a napnyugta kivételével nálam jól fut. Még az általad említett forgással sincs problémám. Jó eséllyel most fogyott el a géped alóla, visszább kellene venned pár dolgot. A gépem is van már jó pár éves, de úgy látszik közeli környezetben fejleszthetnek. Anno a videókártya választásakor eleve 8GB-ban gondolkodtam mivel tudom, hogy ebbe az irányba tart a felhasználás. A processzorokat érdemben jelenleg nem tudják fejleszteni, de a grafikai processzorok területén még vannak jelentős tartalékok. Mára már látszik is, hogy a fejlesztők fel is fogják használni, már egyre több játék van 6GB feletti VRAM felhasználással. A CPU-kban már elértük a felső sebességhatárt, de technológiában még tudunk mit tenni. Az egyik ilyen pl. a lane típusú kezelés. Itt már minden fontosabb eszköz közvetlenül összekötésre kerül a processzorral, idővel teljesen eltűnik a North Bridge, ill. a prociba integrálódik. Ha neked nem ilyen processzorod, alaplapod van, akkor már régen nem felelsz meg a mai követelményeknek. A játékgyártók nem azt figyelik, hogy milyen elemek találhatók Gilmoor elvtárs gépén és aszerint fejlesztenek, hanem ők mennek a technológia után. Mint mindenki. Azt már neked kell eldöntened, hogy mennyire követed te is. Ha most eléd tennék egy mai gépet (természetesen megfelelően beállítva), elégedett lennél ezzel a játékkal is, mert nagyon jól futna. Viszont az effektek kezelési problémái megmaradnának, mert ebben a jelenlegi felállás szerint a Unity a ludas. Bár fel van adva neki a lecke azzal, hogy egy mozaikvilágban minden egyes látható elemre ki kell számolnia a különböző effekteket, majd összegeznie kell. Nem tudom hogyan csinálták de szerintem a Pimps elég jól megoldotta a dolgot, hogy így működik (nálam ilyenkor is megvan a 30fps, de kicsit azért már szaggat, a forgás azért már elcsúszik). Sajnos ezen nem igazán lehet javítani, az ilyen feladatokat (rengeteg független folyamat) már tipikusan szuperszámítógépeken szokták megoldani. Szarrá lehetne optimalizálni a Unityt, akkor sem tudja megoldani egy pár magos gépen. Sokkal több független magra lenne szükség. És itt adódik egy lehetséges megoldás is. A GPU-k sokkal több magot tartalmaznak mint a processzorok. Sőt az adatkezelésük is sokkal rugalmasabb. Míg a CPU magjai képtelenek megosztott területen dolgozni (tehát 2 mag ugyanazon a memóriaterületen) ha nem szinkronizálom programkóddal, addig a GPU magjait direkt erre csinálták (kissé pongyolán). És ez jelentené a megoldást. A "mozaik" teljes számítási feladatait kitenni oda. Igen, ám de a világ nem erre van felkészülve. Játékok grafikájánál használunk egy API-t ami jelen esetben az openGL, ez úgy ahogy van nem támogatja. Eredetileg "nyers erőre" alapozott adatfeldolgozásra találták ki ami kicsit favorizálja az nVidiat (és ebben verhetetlen is), ám az ATI-nál már jó sok évvel ezelőtt a párhuzamosításban látták a jövőt. Mondjuk nekik nem is volt más, mert sebességben sosem érik utol az nVidiat. És mivel az nVidia is csak mostanában ismeri el ennek a jelentőségét (miután a Vulkan megjelent és nagyon jól működik ha jól alkalmazzák), alapvetően azt, hogy merre fejlődik a világ az nVidia határozta meg (az üzleti lobbyjuk sokkal erősebb). A Vulkant eleve az AMD/ATI technológiájára fejlesztették (itt már alap a minél több szálon való feldolgozás), ami nem jelenti azt, hogy háttérbe szorítaná az nVidiat. Az nVidianak is kellett kis idő míg felismerték (vagy elfogadják), hogy ez nekik nem hátrányt jelent, hanem még ők is profitálhatnak belőle. Az Intel és AMD közben meg összeállt, hogy újabb processzor technológiát fejlesszenek ki az "új szemléletre". Az nVidia meg gőzerővel dolgozik, hogy ütős párhuzamos GPU-kat állítson elő nVidia stílusban, továbbra is megőrizve piacvezető szerepét. Érthető, hogy kissé húzzák a szájukat, elvégre a piacvezető technológiájuk süllyed szépen lassan a szemétbe, de ennek ellenére belátják, hogy ezt követeli már tőlük a világ. Mondhatjuk úgy is, hogy kábé mostanra egy kicsit helyesebb irányba tartanak a fejlesztések. Sajnos az üzleti lobby alapvetően határozza meg a haladás irányát, ez van ezt kell szeretni.
Szóval a mozaikvilág megfelelő megjelenítési problémáit a Vulkan már önmagában képes lenne akár már ma lekezelni (merthogy erre a feladatra teremtették). De van vele egy kis probléma. Nem igazán találni hozzá kompetens programozót. A programozók többsége még a mai napig is "egyszálas" gondolkodásúak, sima Windows alkalmazásoknál is gondot okoz nekik a többszálúság kezelése, pedig a fejlesztőeszközökkel mára már szinte automatizálni lehetne a fejlesztésüket (oktatok programozókat pont ezen a területen, tudnék mesélni). Mivel a Vulkan API eléggé új dolog, egyelőre a fejlesztőeszközök sem támogatják, mindent "kézzel" kell megcsinálni, és hát a dolog kezelése szempontjából is sokkal bonyolultabb benne programozni, mint openGL-ben. És így sokkal több a hiba is. Fejlesztési költségben kb. 3-4-szerese az opnGL-nek. Viszont bámulatos a változás egy olyan gépen ahol a graf.kártyát ki tudja használni a Vulkan a két API között.
Úgy néz ki ez lesz a közeljövő amire ráfoghatjuk, hogy áttörés. De nem árt tudni, hogy akárhogy is alakul, a videoRAM-ok méretének növekedésére kell számítani (ez már látszik néhány éve). Mivel a Vulkan példájából is látszik, hogy ott vannak még szabad erőforrások. Manapság 8GB memória alatt venni graf.kártyát inkább számít öngyilkosságnak mint beruházásnak, később ez mégjobban így lesz.
Aztán már csak a neuronchipeket kellene valami értelmes módon megalkotni amivel újabb számítási teljesítményhez juthatunk. A szoftveres része már nagyjából meg van. A neurális hálózatok algoritmusainak kifejlesztéséért már Nobel díjat kaptak a fejlesztői.
Én inkább informálnálak nem kioktatásnak szántam. Ha a kioktatás lenne a célom, akkor kb. röviden és arogánsan azt írnám le, hogy "mit szólsz bele, ha azt sem tudod miről szól ez az egész. Nem is értesz hozzá, inkább kérj meg egy szakit, hogy csinálja meg a géped". Egyáltalán nem vesződnék vele, hogy körvonalakban leírjam mi van miért.
Amúgy bocs, hogy megmertelek szólítani. Természetesen nyugodtan ignorálhatsz, veheted úgyis, hogy a többieknek írtam akiket esetleg érdekel.