A munhatóságra én azt mondanám mivel már hosszú évek óta az alapokat ismerjük ez természetes. Ha csak kipörgetni a akarod akkor persze pár hét alatt megunható főleg, ha naponta játszol. Nekem viszont a kezdeti túlélés után mikor már nem napi rutin része a gyűjtögetés jönnek a változatos épületek felderítése és ezután meg újak építése. A játék egy nagy homokozó ahol kedvedre túrhatod a felszínt és bármit létrehozhatsz, kisérletezhetsz. Ha ez a része nem köt le akkor a játék egy jelentős százaléka számodra hiába elérhető. Minecraftban is azért vannak el az emberek hónapokig, mert építkeznek.
Azért azt cáfolnám, hogy áttextúrázásokat végeznek az új verziókban. Számomra nagyon szimpatikus volt a rengeteg új épület ami iszonyat munka volt létrehozni. Ezeket bejárása komoly feladat, gondoljatok bele régen fejből tudtam sorolni a háztípusokat és nem voltak agyonbonyolítva. Most meg minden egyes ház lootolása egy külön küldetés. Pl. múltkor bementem az élelmiszer üzembe, hát ami ott volt. És a végén még az utolsó szobát nem is tudtam lootolni, mert kifogytam a lőszerből és ott jöttek az igazán durva arcok.
A pályagenerálás nekem ennél a verziónál nagyon szimpatikius, jó aránya van a dombos hegyes vidéknek és a síknak és ezek jól helyezkednek el. Közöttük van összekötő útvonal és a kisebb utak is elég jók. Tény van hiba az utakban, voltak már hibamentesebb utak is, de viszont ezek az utak kicsit összetettebbek talán. Én látom a fényt az alagút végén és remélem eljutunk a hidakhoz is. Utak terén pl nagyon tetszik ahogy a hegyoldallal néha összehozza és igazán realisztikus közeli hatást kelt. Más kérdés, hogy pár bug bekerül, de volt szarabb is. Mikor pl halszálkás volt nem olyan régi alphában.