Az a sebesseglimit egy korabbi sg-s cikkre hivatkozik. Az eredeti cikk nem emlit ilyet, csak azt, hogy az autok automatikusan be fogjak tartani az engedelyezett maximalis sebesseget, tovabb azt, hogy kisebb sebessegeken mar ember sem fog kellni, ez tipikusan a lassu kamionokra vonatkozik. Nagyobb sebessegeken sem kell az embernek vezetnie, de ott kell ulnie, hogy ha kell beavatkozhasson. Kesobb ezt az elvarast valoszinuleg megszuntetik.
"Irgalmatlan pénzeket szarnak el erre az egetverõ baromságra,"
Mert gazdasagosabb ha nem emberek vezetnek, hanem egy kozponti szoftver optimalizalja az autok mozgasat. Jelenleg a sebesseg ketszerese a kotelezo kovetesi tav. Ha kozos szoftver vezeti a teljes auto oszlopot, akkor ez leviheto par centire es mindjart tobb auto fer el, raadasul a hatso autokban a kisebb legellenallas miatt a fogyasztas is csokken. Az autopalyas balesetek eselye is kisebb ha minden auto 'futoszalagon' megy.
"Orvosi diagnosztikai eszközök és gyógyítási eljárások fejlesztése"
Ezeket fejlesztik, de egy gepeszmernok vagy szoftveres nem sokat tud segiteni, amig az alapkutatasok hianyoznak. Meg mernokbol amugy is van boven, tudosbol kevesebb.
"Fúziós kutatások meggyorsítása, a megvalósítás elõkészítése"
Ez meg mindig tudomanyos es nem mernoki kerdes. Az amerikaiak meg nagyon hallgatnak a Bussard fele reaktorrol, pedig az mar bizonyitott. Viszont a katonai kutatasok penzugyi hatterebe meg a google sem lat bele.
"(mit csinálunk egy 10 TW-os erõmûvel? az villanyosság nagytávolságú és nagyvolumenû eljuttatása)"
Ez azert mar fel van talalva. A valtoaramu nagyfeszultsegu halozatok viszonylag kiforrott technologia kis vesztesegekkel. A tarolas a gond, nem a tovabbitas. Erre lenne a szintetikus metan eloallitasa a szabad kapacitas lekotesere, majd annak gazos autokban valo elegetese, ami egy veletlenul pont co2 semleges korfolyamat es szendioxidon, vizen es energian kivul semmi mas nem kell hozza.
"Közlekedés. Elektromos autó (!!!), nagysebességû vonatok"
Az elektromos autokat fejlesztik, de az elektromos auto igazabol energiatarolasi kerdes, tehat megint a tudosokra varunk. Jobb megoldasnak tunik a jelenlegi szinten a cseppfolyos metanos hajtas, szintetikus metant hasznalva. A nagysebessegu vonatokkal mar gyakorlatilag ott jarnak, ahol foldfelszinen nem lehet sokkal gyorsabban menni, mert nem nagyon eri meg a nagy legellenallas miatt, de azert a japanok es a nemetek csinaljak a meg gyorsabbakat. Tolunk nyugatra es keletre ez mar a hetkoznapok resze, nem feltalalni valo ujdonsag. (a jovo terhoditasa egyelore meg csak Becsnel tart)
"vagy a közember számára is hozzáférhetõbb, kisebb méretû repülõgépek, amelyek nem 50km-rel odébbról indulnak...)"
Ilyen mar van jopar, csak nem tartja senki biztonsagosnak a repulo autok beengedeset a varosok fole. Minden koccanas utan az emberek ugralhatnanak a lezuhano gepek elol. A jo megoldas egyebkent a VTOL legibuszok lennenek, amik kepesek barhol le es felszallni, tovabba rampas be es kiszallas van, allohelyekkel, kapaszkodokkal es rakter helyett csomagtarolo allvanyokkal. Mint egy busznal vagy vonatnal. A gond az, hogy nem gazdasagos ilyeneket mukodtetni. Egyebkent meg anno a panam tesztelt ilyen jarmuveket, de nagyon draga volt uzemben tartani oket es nem annyival jobbak mint egy sima nagysebessegu metro, ami a varosbol par perc alatt kivisz a repterre, ahol van hely nagy es gazdasagos gepekkel szlalomozni.