"A villamosok NEM azért torlódnak össze, mert eléjük állt egy autó. Csúcsforgalomban, amikor több villamost állítanak üzembe, ez rendszeres."
Automata terkozbiztositas eseten zartpalyan /=kisfoldalatti/ ez nem forul elo, pedig az is villamos, csak egy emelettel lejebb megy. Ha az autoforgalom es a kozlekedesi lampak egyaltalan nem zavarjak a villamosok kozlekedeset, akkor 1-2 perces kovetesi tavolsag mellett is stabilan jarhatnak a nagykoruti villamosok.
"Elõször a kötöttpályás közlekedést kellene valami intelligens rendszerrel megsegíteni."
Nallunk majd a tavoli jovoben a 4-es metro igy fog jarni. Vancouver-ben meg a 80-as evek ota az osszes felszin feletti kotottpalyas jarmu igy jar. Az elsokben meg szelvedo sem volt, csak egy femlemez meg a veszkijarat, mivel teljesen automatikusak, most tobbnyire kilato ulesek vannak elol. Londonban a dlr villamosai is automatikusak, csak egy biztonsagi or van rajtuk, hogy el ne lopjak oket. (ez empirikus tapasztalat, az elso par automata jarmuvet a helyiek szetvertek es kifosztottak)
"Azután lehetne a gumikerekes közlekedést szabályozó lámpákat is intelligens módon állítani, a forgalomtól, napszaktól, egy-egy irányban várakozó sorok hosszából kiindulva, és mindezt összehangolva a többi lámpával (ez utóbb is fontos, és emiatt bonyolult a feladat) Ez utóbbihoz számítógép és szoftver kell, meg érzékelõk.
Ilyen egyelõre nincs a közelünkben, szóval nem a robotautó, amire leginkább szükség lenne."
A fenti rendszert sokkal egyszerubb es olcsobb megoldani tisztan robotautokkal, mert azoknak a viselkedese konnyebben osszehangolhato, tehat nem kell felkeszulni egy-egy vezto benazasara. Tovabba olcsobb is, ha nem az allami infrastrukturat kell fejleszteni, hanem minden autoban benne van a teljes szenzor csomag, igy egy ido utan az utak melle mar tablak es jelzok sem kellenek, csak a gyalogosoknak, mivel a robotautoknak nincs ra szukseguk. Ezert sincsennek mar hagyomanyos fenyjelzok a francia tgv vonalakon, mivel nincs rajuk szukseg. Ott a palyaban van a jelzes es a vonat fedelezeti kijelzojen jelenik meg. Pedig az mar jo 40 eves technologia.
""Viszonylag kevesen jarnak ejszaka autoval femhuzalt shopping-olni vagy gyumolcsot szuretelni"
Én sem szoktam éjszaka kábelt szüretelni... viszont néha az ember letér az aszfaltozott útról, akár egy szabadstrand, akár egyéb miatt."
Ilyenkor kell atvenni a kezi vezerlest, marmint ha a sofornek van jogositvanya es kezi vezerlesre is alkalmas az autoja. A jogositvany nelkuli autotulajok meg megallnak a legkozelebbi parkoloban.
"Azt a mûholdas nyomkövetõt ne is emlegesd, mert az az egyik vörös posztó a szememben. Remélem, ez a rohadék rendsszer összedöglik, mielõtt a totális ellenõrzést meg tudja valósítani... bár nagyon próbálkoznak és haladnak is"
Teherautokon mar itthon is van. Egyebkent nem olyan rossz, ha baleset eseten a legzsak nyitasakor egyben hivja az auto a mentoket is. Ez utobbihoz tudnia kell hol van. Japanban mar minden telefonban kotelezo szolgaltatas, europaban meg dolgoznak rajta.
"Engem nagyon bosszantanak a FELESLEGES korlátozások, bár magam viszonylg óvatos vagyok, ÉSSZERÛEN veszem figyelembe a korlátozásokat."
Minenkinek mas a felesleges. Van aki szerint az adozas a felesleges, van aki szerint a varosi sebesseghatar. A felesleges korlatozasokat a kepviseleti demokraciakban csak a politikai rendszeren keresztul lehet megszuntetni. Ertem en hogy ez nem mukodik, de attol meg ez a torveny. Tehat innentol a szabaly az szabaly es a feleslegeseket is mi tartjuk eletben a jelenlegi demokracia alkalmazasa miatt.
Az egyik legfontosabb szabalyt, a sebessegfuggo biztonsagos kovetesi tavolsagot viszont senki nem veszi figyelembe. Varosban ez a par meterre hirtelen kiepo emberek miatt eleg alacsony lenne, ha mindenki a jozan eszere hagyatkozna. (tehat ugy kell vezetni, hogy lakott teruleten barhol kiszaladhat egy gyerek barmikor, ezert a max. tempot ehhez kell merni) Ebben egy szamitogep sokkal jobb, mivel eleve lassabban vezet. Viszont mivel tudja hogy a tobbiek merre mennek es milyen sebesseggel, ezert nem kell egy keresztezodesnel megallnia korulnezni, mert tudja, hogy jon-e valaki vagy sem. Ugyanez a helyzet a zipzarelv alkalmazasanal. A robotautok ezert is gyorsabbak, mert annnak ellenere hogy lassabban hajtanak sokkal kevesebbszer allnak meg vagy fekeznek hirtelen. Hatalmas elonyuk, hogy jobban odafigyelnek a gyalogosokra is, ami biztonsagosabba teszi a kozlekedest.
"En szeretek autot vezetni nekem ne vezessen egy chip...."
Erre valok az autoverseny palyak, ott a jovoben is lehet kezzel vezetni. De en is szeretek liftet vezetni, megis csak a nyomogombok vannak mar a liftekben, pedig ha meg ott lenne az iranyvalto es a sebessegszabalyzo kar...
ps: Az I robotban (akarmilyen rossz is a film) jo latszik, hogy bizonyos sebesseg folott atlagos emberek mar nem kepesek vezetni az autoikat. Ha valaha szeretnenk 300 km/h folotti autokat, akkor mindenkeppen szukseg lesz az automata jarmuvekre. Ugyanebben a filmben lathatunk egy jo peldat arra, hogy az emberek miert felnek az automatizalastol.