Susu szerója valóban nagyon jól össze van dobva. HA nem vágtam volna bele szerver készítésbe 1000%, hogy tolnám a szerón :) Igazi túlélő játékot készített, olyat miben én is nagyon szívesen kipróbálnám magam. Gratulálok hozzá, nagyon jó elképzelés !
Lassan nálam is megtérül azért a rengeteg idő, és energia amit beletettem a szerverbe. Ha betartják a szabályokat, amiket kérek tulajdonképpen 6-8 onlie playernél sem mozdul el a sim 1.0-ról. Ha bezuhan, arra tudok reagálni általában pár perc alatt és megoldom (persze ha online vagyok). Az esetek 95%-ban azért zuhan be a sim, mert nem tartják be amit kérek a szabálykönyvben, de ez egyre ritkább és a játékosok már egymást figyelmeztetik, illetve az ujjaktól kérik mi az amit fontos betartani. Egyébként oda vissza leteszteltem a régi szerón, az ujjon, hogy a játéknak a legnagyobb gondot az okozza, ha 1000 blokk körül, vagy efelett kell mozgatnia valamit. Egyszerűen nem tudja kivitelezni a rendszer ezt. Minden nagyobb sim esést egy nagy hajó, vagy mozgó "bázis" okozott. Ha aktiválva van a CargoShip (sajnos ki kell kapcsolni, nem lehet vele futtatni szervert) rendszer, a megjelenő gyári hajók is teljesen lezúzzák a simet, sok hajó közel van az 1000 blokkhoz, vagy több. Ezt a rendszert használja a legtöbb pirats mod is ami hajókat mozgat. Sajnos nincs olyan komolyabb, és jól megírt mod ami ne használna 1000 blokk körüli, vagy bőven afeletti hajókat. Így a CargoShip rendszer nem engedélyezhető. PErsze könnyen lehet, hogy egy nagy erőforrású szerveren ez nem gond, pl. egy teljes gépen, ahol egy I7 és 32 Gb. ram dolgozik, mint pl a Rebels szerveren, náluk pl. a max grid limit 5000, szal lehet 5000 blokkos hajó is, hajóra nincs kikötés). Planétákon az általam használt mod teljesen kiváló, antenna állomásokat spawnol, amelyek a játékos aktivitás hatására 2-3 drónt jelenítenek meg, ezek a drónok kicsik, 100-300 blokk méretűek. HA 10 állomás van aktív a szerveren, 20-30 drónnal akkor sem zavar semmit a simben. Szal azért legalább a planétákon van egy kis érdekesség.
Sok játékos szeret az űrben haladó miner, kereskedő és egyéb hajókra vadászni, azokat hazavontatni, szétszedni. Sajnos ezt nem tudom biztosítani, mindenkinek maradnia kell a bányászatnál :) Hátha javul a helyzet a beígért év végi Major update-val (bár nem nagyon bízom benne). A Playerenként egy NCF működhet egyszerre szabály is segíti a jó simet. Igazából a szerver a legtöbb hibaüzenetet az NCF miatt generálja, viszont van tűréshatár. Ezt is kipróbáltuk több alkalommal. HA egy építményen 3 NCF dolgozik, azonnal csőstül jönnek a hibaüzenetek, ha csak egy, akkor nyugi van. Másik legtöbb hiba generálást az Admin helper mod okozza (igazából nem létszükséglet, de már megszoktam, bár még lekerülhet), de nem okoz sim ingadozást, viszont elég gyakran bejön.
Legfontosabb a hajó limit, 1600 blokkos hajónál is már keményen beleszól a simbe. Amint a közelébe kerül valaki, elrepül mellette valaki, belenéz az inventorijába valaki, vagy csak a tulaja bespawnol a hajóra.. elszáll a sim. Ha kiszedjük a hajót 1.0 a sim. Egyenlőre 1200-ban húztam meg a hajó blukk limitet, de lehet ezen is csökkenti kell majd, de egyenlőre reális értéknek tűnik. 10 db. 800 blokkos hajó nem okoz gondot de egy db. 1600 igen, szal érdekes ez.
Szóval összegezve, azt kell mondja ha betartják a playerek azt a minimális szabályt amit kérek, 1000-el lehet tolni a játékot stabil 1.0 simmel jelenleg még.
Más téma: Próbáltam a szervert Steam csoporthoz kötni, elvileg a lehetőség adott a STEAM Group ID alapján. Azonban ha alkalmazom, senki nem látja a szervert, se én (persze benne vagyok a csoportban), se más. Ezzel kapcsolatban van-e valakinek ötlete ? A STEAM grop ID-t elvileg meg tudom nézni a csoport szerkesztés felületén, de az egy számomra túl rövidnek ható szám, talán 8 jegyű (nem otthonról írok). Sokkal rövidebb mint pl. a saját ID-m, bár nyilván játékos több van mint csoport. Ezzel kapcsolatban tapasztalat ? ötlet ? :)