A hajók 3 tengely mentén mozognak, ennek megfelelően 6 billentyű van attól függően, hogy mínusz vagy plusz irányban akarsz a tengelyek mentén mozogni.
A "w" alap esetben az előre. Az "emelkedés" a "szóköz". De ez mindig attól függ, hogy épp merre áll a pilóta fülke/szék.
Ahhoz képest van a lent/fent, jobbra/balra, előre/hátra.
A légkör elhagyásához speciel pont nem kell folyamatosan maxon járatni a toló hajtóművet. Ahogy csökken a gravitáció, úgy kell kevesebb toló erő.
Van egy inertia dampener (inercia csillapító vagy mi) kapcsoló, ami lényegében a hajó automata állj kontrollja. Van ahol Flight Assist-nak hívják. Ezt újabban alap esetben a "z" kapcsolja. Bár én jobb szeretem "y"-nal, mint régen.
A toolbar mellett bal oldalt jelzi is, hogy épp milyen állapotban van.
Szóval, ha ez ki van kapcsolva, akkor a hajó nem tartja a magasságát a gravitációban. Ha be van kapcsolva, akkor a szóközzel tudsz emelkedni és, tartja a magasságot, ha elengeded a szóközt és megáll a hajó.
A hajtóműveket lehet vezérelni felülírással is. Erre ki tudsz tenni a toolbar-ra kapcsolót is.
Ez ezért jó, mert, ha az inercia csillapító be van kapcsolva és elengeded az előrét, akkor elkezd fékezni a hajó. De lehet, hogy te inkább csak a sebességet szeretnéd tartani, akkor meg nyomogatnod kell az előrét, így mindig hol full gázzal, hol full fékkel működik, ami sok üzemanyag. Erre megoldás, ha elérted a kívánt sebességet, akkor felülvezérled a toló hajtóműveket, ezáltal nem fog fékezni és, ha elég kevéssé vezérelted meg, akkor csak nagyon minimálisan fogsz gyorsulni.
Az űrben egyszerűbb a dolog, mert csak ki kell kapcsolni az inercia csillapítót és a hajó szépen "sodródik" a kikapcsolás pillanatában elért sebességgel. Ezt gravitációs térben nem teheted meg, mert leesik a hajó.
A másik megoldás, ha a fékező hajtóműveket kikapcsolod és vízszintben tartod a hajót, akkor a bolygón is tudsz egyenletes sebességgel siklani. Ha meg akarsz állni, akkor egyszerűen visszakapcsolod. Szintén toolbar-ról.