A megvalósítás még csak hagyján, rengeteg dolgot találni a műhelyben.
Az üzemeltetés már kérdéses.
Akartam is írni korábban, hogy a bonyolult automatizált mozgó rendszerek felejtősek.
Van az Automatic LCD script, melynek van nagyon hasznos magyar nyelvű leírása és van a TIM script, melynek úgy emlékszem szintén készült magyar nyelvű leírása. Mind a kettővel nagyon hasznos dolgokat lehet kiíratni kijelzőkre, illetve a TIM képes a szortírozásra és a gyártás automatizálására, így kikerülhetnek a rendszerből a szortírozók és mégis minden konténerben az van, amit szeretnél.
Automatikusan feltöltheti a hajóid reaktorait, hegesztőhajó esetén adott mennyiségű anyagot is be tud pakolni.
Az LCD script-tel kiíratható a termelt és felhasznált energiamennyiség, milyen anyagból mennyi van az állomáson, hajón, külön-külön vagy akár egyben.
Pl egy fúróhajón nagyon hasznos, ha látod, hogy mennyi és milyen anyagot szedtél össze.
Erről jut eszembe. Fúrás közben kb. elkerülhetetlen, hogy kavicsot ne fúrj, az viszont akkor csökkenti a hasznos anyagnak szánt helyet, de főleg növeli a hajó súlyát. Épp ezért célszerű egy kavics kidobó rendszert építeni a hajóra. Az enyéimen általában van és amit neked építettem, arra is építettem később egy másik játékban.
Szorzókkal ellátott világban ezért necces játszani, mert olyan szinten megtölthetőek a helyek, hogy annyi hajtómű kell a hajóra, hogy vagy ormótlan hajtóműhajó lesz vagy egy hatalmas dög, amit megépíteni is sokáig tart.
Épp ezért figyelni kell, hogy ne fúrja túlságosan tele az ember a hajóját.
Visszatérve az automatizált rendszerekhez. Ha mozgó dolgot akarsz automatizálni, akkor ahhoz programozni is tudni kell, ami némi angol nyelvtudást igényel. És lényegében ezek is scriptek lesznek egy programozható blokkban.
A műhelyben régen volt pár. Pl olyan hajó, amely lefúrta az aszteroidát irányítás nélkül. Az más kérdés, hogy hova tette a cuccot, szerintem csak eldarálta a kavicsot a fúró pusztító fokozatával.
Majd rájössz, hogy akkora hajót nem tudsz és nem is akarsz építeni, ami eldarál egy egész kavicsot.
Nekem a legnagyobb asszem egy 7x7-es "fúrófej" volt. Ez 49 fúrót jelentene, de be kellett tennem közéjük pár hajtóművet, lámpát és a kabint.
A hátulja úgy volt kialakítva, hogy egy blokkal kevesebb helyen kb. minden elférjen. Vagyis 6x6-os területen. Így át tudtam fúrni magam egy kavicson gond nélkül. Mint kukac az almában....
Minden fúróhajóm ilyen. De van, amelyikkel meg is tudok fordulni a kavics belsejében, ha nagy akarok.
Az urán kérdést nem kell annyira szigorúan venni.
Az a 2000 urán, ami volt a konténeredben, igencsak sok mindenre elég lehet. És, ha találsz egy kavicsot uránnal, akkor biztos, hogy megszűnik minden gondod.
Olyan bolygót tehetsz a játékba, amilyet csak akarsz.
Nekünk anno volt egy 1,5G-vel rendelkező vulkanikus bolygó. Kopár, rengeteg vulkán szerű kitüremkedéssel és láva szerű tavakkal, folyókkal. Kárt nem okoztak, de jól nézett ki.
A bolygón volt minden anyagból, kivétel jég.
A nagy kihívást az 1,5G jelentette. Leszállásnál nagyon oda kellett figyelni, számolni a hajtóműerőt.
Csak a bolygók felszínén van adott legmagasabb gravitáció. Ezt így kezeli a játék.
Ha a felszíntől eltávolodsz akármelyik irányba, akkor csökkenni fog.
Mivel egy teljes bolygót nehéz lenne a játéknak kezelnie, így mindig csak adott részeket kezel. Mikor lent voltál mélyebben, ott csak annyi textúrát kezelt és csak azt a részt, ami a környezetedben volt, illetve amit te készítettél a hajóval.
Addig örülj, míg csak ilyennel találkozol.
Mi nem egyszer tapasztaltuk ezt oly módon, hogy átestünk a felszínen. Visszatérni nem tudtunk, a gravitáció lehúzott, a hidrogén elfogyott, aztán az energia is. És minden elveszett, ami a tatyóban volt. Időnként nagyon kellemetlen, főleg amikor az embernek már 3-as szintű eszközei vannak, de éppen csak sikerült megtermelnie rá az anyagot.
Nekem különösebben még sosem volt gondom az NPC hajókkal.
Általában 4-7 km-re tőlem húznak el. Amolyan csak megmutatjuk magunkat dologgal.
A bosszantóbb az, mikor nekiállok egyet elfoglalni és egyszer csak eltűnik.
Mert ezek ahogy jönnek, úgy mennek. Spawnolnak, majd despawnolnak, ha a játékos nem foglalkozik velük időben.