A játék egyre jobb. A prológ nagyon száraz volt, Az elsõ fejezetnél kijött még pár apróság. Nem könnyû játék.
Alapból meg van határozva mennyi követõ lehet, ha foglaltunk várat akkor ez változik.
A követõk nagyon fontosak, mert:
-Piszok hamar bele lehet szaladni abba a hibába, hogy zsoldosokat alkalmazunk, akik már magasabb szintûek,...viszont nagyon drága a fenntartásuk...így elkapja az embert a versenyfutás érzése.
-A követõknek viszont nincs(!) fenntartási költsége, viszont alap szinten vannak, és csak meghatározott számú lehet.
a probléma az, hogy alacsony szintû csapattal nagyon könnyû elvérezni, mivel a harc egy nagyon egyszerû szabályra épül, az elsõ sor halála után támadható a második sor..tehát az íjjászaihoz csak akkor férünk hozzá, ha szétzúztuk az elsõ, közelharcos csapatát.
..viszont az íjjászok erõsek, és viszonylag okosak, azt támadják általában aki már sérült. Nagyon könnyû elveszteni a csatát ha nem figyelünk.
Szal a pénz...ha megtaláltuk az egyensúlyt, hogy lehetõleg követõkbõl álljon a csapat, de van egy-két, talán három erõs zsoldos, akkor jöhet a piac...itt is könnyû elszórni a pénzt, van minden jóság ami nagyon könnyen elcsábít.
..és végül a küldetések, van szépen.
Az elsõ fejezetben hirtelen mélységet kapott a játék, ezt a prológban hiányoltam, helyreállt.
RPG és Stratégia...sztem kb. annyira stratégia mint a korai Mount&Blade, persze a kereskedõs rész nélkül.
A harcban a stratégia nem annyira fontos, nincs olyan mint a HoMM sorozatban, hogy bonuszokat kap az egymás mellett álló egység, vagy nincs olyan mint az EADOR-ban, hogy magaslatok vannak a csatamezõn az íjjászoknak, illetve a hátba támadás lehetõsége sincs.
A kalandtérképen egyenlõre elvagyok különösebb stratégia nélkül, de ez még az elsõ fejezet, és amekkorát változott a játék a bevezetõ és az elsõ fejezet között, így egyenlõre még nem látom teljes terjedelmében ezt a részt.
pár kép magyarázattal:
A cuccoknál az ikonok:
-a piros zászló a kezdeményezési értéket befolyásolja, némelyik elég durván, többször lép a csata hosszát tekintve, akinek magasabb mint akinek alacsonyabb.
-a kék gömb, a varázspontok mennyiségét befolyásolja (papok, gyógyítók)
-a sárga oroszlánfej a varázslat erejét módosítja.
mint minden normális játékban, a jó cuccok itt is drágák:
Ezt a két szerzetest egy küldetéshez kaptam, viszont itt már kicsit sokan voltunk, sztem a küldetés végén elmennek:
A harcosok jobb oldalt ebben a sorrendben lépnek (este van
):
A napszakok látszódnak, éjjel sötét van, nappal az árnyékok vonulnak.