Szerintem sokan keverik a másolás és a trend szavak jelentését.
A gyártók általában nem másolják az apple megoldásait, mert legtöbbször az apple is már másolta azokat.
Az viszont elég nyilvánvaló, hogy az apple által sikerre vitt feature-ökbõl sokkal gyakrabban lesz _trend_ mind mások kísérleteibõl és néha egy ötlet elterjedéséhez valóban az kell, hogy az apple elõbb továbbfejlessze és beépítse az eszközeibe.
Ez nem az apple nagyszerûségébõl, vagy a gonosz marketing gépezetébõl, hanem az általa követett üzleti modellbõl adódik. Kontrollálják a hardvert, az OS-t, a szolgáltatásokat, igyekeznek mindent egy jól mûködõ rendszerbe integrálni és mindent a használati értéke alapján vizsgálnak. Nagyon szûk termékpalettával dolgoznak, így csak abból az ötletbõl lesz kész termék, aminek nagy az esélye, hogy az emberek használják is. És mivel használják, a konkurens termékekbõl hiányolják, ezért a többi gyártó kénytelen tartani a tempót az apple feature-ivel.
Persze lehet ezt apple-fan meg apple-hater oldalról is kommentálni: "minden az apple talált fel" vs. "az apple mindent lopott és marketinggel lenyomta a fanok torkán", pedig a folyamatokat érzelmi túlfûtöttség nélkül is elég jól lehet látni.