"A fuvatozó cégeknek akkor lehetne érdekük, hogy ne emberek vezessék az autóknak, ha nem kellene benne ülni embernek."
Nem kell. Ha van megbizhato automata auto, akkor az ismert es eloreprogramozott fuvarozasi utvonalakon teljesseggel kivalthato az ember. Ez igaz a taxikra is. Ez a cegek erdeke. Kevesebb baleset, kisebb mukodtetesi koltseg, kozel 0 berkoltseg.
A politikusokat inkabb az erdekli, hogy ha csokkennek a balesetek, tovabba jobb az utak kihasznalasa, akkor egyreszt nem hal meg annyi gyerek/idos/stb. mert belepett az auto ele (pl. egy zebran), masreszt nem kell novelni az utak kapacitasat, mert ami van azon tobb auto fer el. (ha minden auto automata, akkor a minimalis kovetesi tavolsag sem sebesseg x 2 meter hanem kb. konstans 1-2 meter) Tehat egy orszag gazdasagilag jobban jar. A kieso buntetesi tetelek finanszirozhatoak a bejovo kilometeraranyos utdijakbol, amit egy automata auto amugy is folyamatosan szamol.
A lakossag nagyobbik reszet meg az erdekli, hogy nem kell vezetnie, mert utal, hanem csinalhat kozben barmi mast (telefonalhat, facebook-ozhat, stb.). A lakossag masik reszet meg az erdekli, hogy nem fogjak veletlenul elutni se az uttesten, se a jardan. Nagyon keves ember van aki szeret vezetni, a tobbieknek csak szukseguk van ra, mert nincs mindenhova olcso taxi vagy vonat.
"Pedig egy normális kasztnival már helybõl spórolnának 20-30%ot."
Europa ebben mar nagyon jol all. A modern teherautok es kamionok ugy maximalizaljak a rakodhato hosszt, hogy kozben nagyon alacsony a jarmu elejenek a legellenallasa. Persze meg evek amire ez a technologia hozzank is eler, de azert neha latni par modernebb jarmuvet is.
"az autópályákkal párhuzamos fõutakra sokszor tíz kilométereken át szándékosan kirakott 60-as táblákat"
Most az mas kerdes, hogy lakott teruleteken atvezeto, szintbeli keresztezodeses utakon az 50 lenne a realis maximum es nem csak nehol, hanem mindenutt ahol nem zartpalyas a kozlekedes. Persze ehhez elobb az kellene, hogy minden fontosabb utvonalon legyen kesz autopalya es ugyanannyiba keruljon a fout hasznalata mint az autopalya. Onnantol semmi ertelme nem lenne a bekoto foutakon tartosan autozni. Tehat a jo megoldas nem a korlatozasok eltorlese hanem az autopalya halozat gyorsabb fejlesztese. Ha minden auto automata, akkor a palyan akar 300-al is mehetnek par meterrel egymas mogott. Ezt a tempot elo ember soha az eletben nem tudna tartani baleset nelkul, viszont egy automata jarmunek trivialis. Mindez kiegeszitve hibrid belsoegesu/elektromos jarmuvekkel lehetove tenne, hogy az autopalyakon kulso taprol szedje az aramot az auto, tehat sokkal olcsobban es nagyobb sebesseggel tudjon mozogni. Az elso foleg a tavolsagi teherszallitas teren lenne kifizetodo, mig a nagy sebesseg az embereket szallito jarmuveknel lenne hasznos, mivel 300 km/h korul mar versenykepes lenne az auto a legtobb vonattal is, ellenben az auto barhol kepes lejonni a palyarol azaz haztol hazig visz.
ps: Az automata autok kb. olyanok lennenek mintha az embernek soforje lenne. Szerintem a legtobb ember szivesen valasztana egy ingyenes sofort ahelyett, hogy maga vezet. (a jarmu ertunk jon ha kell, miutan kiszalltunk maganak keresi a parkolot, ha ittunk is hazavisz, elmegy a gyerekert az iskolaba, ha reggel meg almosak vagyunk akkor is bevisz dolgozni, stb.)