Már elnézést, de az egész ötlet nevetséges, kereskedelmi gépeken egyenesen haszontalan.
Az automatikus leszálló rendszerek pontosan azért mûködnek rádióelektronikai helymeghatározással, hogy pocsék idõben is mûködjenek. Hajadra keneted a full VFR körülményeket igénylõ rendszeredet, amikor minden fakezû pilótának le kell tudni szállnia, mert ez a minimum...
Ha csak a pályát takarja el a talajmenti köd szart sem ér az egész, pedig ez még igen messze van a rossz idõtõl...
Kisgépeken lehetne alkalmazni, de az a hobbipilóta, aki meg nem tud leszállni, az inkább ne repüljön, mert másokat veszélyzetet. A másik fele, hogy a kisgépek nagyrészén nem lenne mivel összekötni a rendszert, mert semmiféle komoly robotpilóta nincs bennük vagy tényleg semmilyen. Fogad a botom fiam és told neki elven mûködnek.
A kisgépek meg jellemzõen olyan repterekrõl is üzemelhetnek, ahol a kifutópályát az emberi szem könnyen belövi, de a technika nem. Ilyenek a füves és sivatagi jellegû repterek, ahol kemény talaj és homok/por van.
Ez az tipikus erõteltése annak, hogy a "természet biztosan tudja/okosabb". Frászt. Attól, mert egy méhnek megfelel, attól egy repülõgépnek nem. Vagy akkor teszteljék a méheket úgy, hogy olyan füstbbe és ködbe burkolják a célpontot, hogy 1 cm-re látni. Aztán rájönnek, hogy ez mennyire szar ötlet...