Amúgy meg, a dugó ugyan úgy meg fog jelenni a mikrobikocsiknál is.
Ha kialakult, akkor már ilyen-olyan-szuper-radar ide vagy oda, a kocsik totyognak.
Kialakulni meg azért alakul ki, mert a kocsik sebességtartásában kis eltérések vannak, aztán ezek a kis eltérések végighullámoznak a rendszeren és közben erõsödnek, majd a hullám eléri a maximumot, a kocsisor megáll. Minnél kisebb a sebesség, annál többet kell váltogatni, annál kevésbé egyenletes a távolság a kocsik között. Persze a mikrobikocsi kicsit okosabb, kisebbek a különbségek, de a lényeg nem változik.
Jellemzõ pl a lámpánál történõ indulás. A lámpa egyrészt nem csak azért van magasan, hogy a hülye tefus le ne verje, hanem hogy lássa az egész sor, zöldrevált és indulhat, ez lenne a helyes. De agyfaszt kapok, amikor 8 sec-es zöldnél az emberek totyorognak, nem csak hogy nem indul egyszerre a sor, hanem még aki kanyarodik az sem próbál eltakarodnia csába, helyet csinálni, hanem mint aki jólvégezte dolgát besatuzik a keresztezõdés után.
A radaros kocsi-sor ugyan úgy hernyózna ilyen esetben, mint a sok béna által vezetett. Ergo egy városban szinte semmi hatása nem lenne.