Lebutított Nemesis-rendszerrel jön a Middle-Earth: Shadow of Mordor X360-as és PS3-as változata.
Rossz hírrel szolgált a Gyûrûk Ura rajongók számára Michael de Plater, a Monolith dizájnért felelõs igazgatója. Elmondása szerint a Middle-Earth: Shadow of Mordor kimondottan a legújabb generációra készült és optimalizálódott, így az X360 és PS3 tulajoknak számos dologról le kell mondaniuk.
"Rövidre fogva bizonyos dolgok teljesen megegyeznek majd a gépeken: az alap mechanika, mint például a harcok, a lopakodás és a mozgás; az irányítás és a játékmenet is. Azonban a Nemesis rendszer nem lesz olyan mély és változatos, mint a PS4, PC és Xbox One esetében."
"A történet megegyezik és az alap játékmenet is, de a Nemesis rendszer olyan hatalmas, hogy a számításokat, a különbözõ tartalmakat és Mesterséges Intelligenciát nem tudják kezelni a korábbi gépek, de megpróbálunk mindent, amit csak lehet kihozni a régi generációból is."