Én nem vagyok Gyűrűk ura rajongó (és akkor finoman fogalmaztam), ezt a játékot VGA tesztnek töltöttem le, azóta megvettem és eddig 15 órát játszottam vele. Számomra az év meglepetése, az egyik legjobb, leghangulatosabb játék, amivel valaha dolgom volt.
Összefoglalva kb erről szól a játék:
A játékban egy Ranger-t (Vándort) alakítasz, aki 2 féle "üzemmódban" tud létezni: normál és "szellemvilág". Van egy közepes/nagy térkép, 6-7 nagyobb területre felosztva. Mindegyik nagyobb területen van 1-1 torony. Ezeket a tornyokat elfoglalva az adott területen mellék küldetéseket kaphatsz, ebből 5-6 féle létezik, de az adott fajták darabonként is némileg eltérőek. A térkép eléggé változatos, de alapvetően sziklák és épület romokból áll, állatvilággal, bokrokkal. A sziklákra, épületekre fel lehet mászni, ala AC. Lopakodva, futva, guggolva futva lehet közlekedni. A bokrokba bejutva automatikusan guggoló pózt vesz fel a hős, lényegében ezeket lehet elbújáshoz használni. A térképen orkok Uruk-ok (nagyobb orkok), Caragor-ok, Troll-ok stb... ólálkodnak, néhol tábortüzek körül, néhol csoportosan mászkálva, futva, máshol egy-egy Stronghold-ot védve.
Van egy fő küldetésszál, alapvetően azon kell végigmenni, de a mellékküldetésekkel felváltva nem árt teljesíteni a feladatokat, nagyjából tetszőleges sorrendben. Fő küldetésből egy időben általában kettő közül is lehet választani, melyiket akarod teljesíteni. A fő küldetéseket sárga, a mellék küldetéseket fehér ikonok jelzik a térképen. Ezeken kívül vannak még piros ikonnal jelölt küldetések is, ez arról szól, hogy ork vezérek (Captain-ek) egymással rivalizálnak egy adott területen, és megakadályozd, hogy az egyik legyőzze a másikat, különben nő a győztes ereje. A Captain az 1-1 ork törzs vezetője, erősebb a többi orknál. A fő küldetések némi sztori körítéssel általában 1-1 Captain kiiktatásáról szólnak. A Captain-eknek vannak gyengéik és erősségeik. Ezeket a tulajdonságaikat Intel-ek megszerzésével, vagy megfelelő "zöld" orkokból kiszedett infoval lehet felfedni. Ha megtudod mik a gyengéi, akkor azokat kihasználva sokkal könnyebb legyőzni, mint simán nekiesni, ahogy esik úgy puffan alapon. (Pl. van olyan, amelyik immunis a nyilakra...)
A harcrendszer szerintem az egyik legjobban eltalált része a játéknak. Alapvetően 3 féle módon lehet támadni: settenkedve hátulról, felmászva párkányra alulról, felülről rávetve magad az ellenre (Stealth Kill), normál támadással, és szellemvilágban távolsági támadással. Ennek megfelelően 3 fegyvered van: kés, kard, íj. Fő küldetések teljesítéséért XP-t és Mithril-t, mellékküldetések teljesítéséért Mithril-t, piros küldetések teljesítéséért és Captain-ek legyőzéésért Power pontot kapsz, ez utóbbiért még 1 kés/kard/íj rúnát. Ezekkel a képességeket tanulhatod meg, fejlesztheted a 3 fegyódat vagy rúna slotot vásárolhatsz. A harcrendszer szerintem tökéletes, nagyon sok a lehetőség. Csak 1-2 példa a Képességekből: az egyik lehetővé teszi, hogy fentről leugorva megszelidíthess egy Caragort. Egy másikkal ha egy nyíllal eltalálod az egyik ork lábát, az odaszegezi a földhöz és nem tud mozdulni stb...
A játékmenet abszolút taktikus, de ügyességi játék is valamilyen szinten, és a kérdésedre válaszolva: egyáltalán nem merül ki a taktikusság abban, hogy nekirontasz 20 orknak és úgy győzöd le őket, hogy kaszabolsz, és ha már elfogyott majdnem az életed, akkor felszedsz egy gyógyfüvet és gyógyítod magad. Ilyenre is volt példa a 15 órám alatt kb. 2-szer, de ezt én már végleg elbaszott helyzetnek nevezném .
Ezek a játék alapjai, részletekbe menően nem írnám le, mit fedeztem fel eddig a játékban, mert kb 20 oldalas lenne. Pl. Warchief-ekkel még nem találkoztam. Azok elvileg még keményebbek mint a Captain-ek. Ezen kívül van állítólag egy második térkép, azon se voltam még stb...
Ami a leginkább elviszi a hátán a játékot, az az irányítás/zenék/hangok/grafika/hangulat egyveleg és a kellő változatosság.