josip: nem igazán tudok kereskedelmi pilóta nélküli repülésrõl... 1-2 átalakított géppel már próbálkoznak, de nagyon ritka, és jogilag is problémás (hiba esetén ki a felelõs? kódoló? tesztelõ? manager? stb). Olyan van, hogy full automata minden, de a pilóta ott van. És legyen is ott, és legyen belõle kettõ. Gépek elromolhatnak, és el is romlanak. Tény, hogy gyakoribb az emberi hiba sokkal. De pl az AirFrance gép esetén tudtommal a gépek se teljesen egyértelmû jelzéseket adtak, mert egyszerûen nem volt felkészítve a computer arra, hogy ilyen repülési helyzet adódhat. Szóval azért annyira nem egyszerû dolog.
Buran esetén meg sok szempontból könnyebb dolguk volt, hisz nem volt rajta személyzet, tudták a tervezésnél hova kell leszállni, nem volt zsúfolt légtér stb.
(egyébként meg érdekes gondolat, de egy automata rendszer mindig csak a rendszer elõre rögzített tûréshatáráig megy el, míg egy pilóta tágíthatja vészhelyzet esetén ezeket... persze fly-by-wire-nél már nem annyira egyértelmû... (ez egy érv egyébként a távoli vezetés ellen is...)