Elkezdheted Ádám és Évától is, szeretek olvasni és a téma is érdekel.
Amúgy amit leírtam, azok egy régebben tanult tárgyamból megmaradt dolgok amikre lehet hogy már rosszul emlékszem, másrészt lehet hogy itt nem relevánsak mivel inkább kisméretû gépek és UAV-k repülésszabályozásáról volt szó, az is irányítástchnikai szemszögbõl (mozgási egyenletek, átviteli függvények és stabilizáló rendszerek)
Utánaolvasgattam, amit biztosan elírtam az hogy fly-by-wire-nél nincs hidraulika. Van biza, csak csak a kompjúter vezérli.
1, Persze tudom hogy van végtelen mennyiségû backup, az elektronika azt hiszem 4szeresen redundáns és ha mind lehal, a kormányszervek és a szervo között még van mechanikus kapcsolat (direct law) így ha a hidraulika mûködik (ami szintén biztosan redundáns), a gép vezethetõ marad.
2, Azt viszont fenntartom, hogy a kezelõszervek és a lapátok között nincs mechanikus kapcsolat. Tehát ha minden hidraulika megszûnik, akkor a gép leesik.
Autópilóta: bocs, kicsit összemostam az irányító és stabilizáló rendszereket.
1912-ben már volt magasság és irányszögtartó automatika, nem hiszem hogy azt 40 évvel késõbb kispórolták volna a nagygépekbõl, illetve bár nem tudom, de valószínûnek tartom hogy különbözõ csillapításokkal is tele voltak.
Itt a modern robotpilóta alatt azt értem, hogy nemcsak adott értékeket tud tartani, hanem megadott függvények szerint képes módosítani a repülést és lekövetni egy elõre megadott útvonalat.