Ajánlom Háy György könyveit. Légikatasztrófák terén meg alapû ez. Van kétkötetes formája is.
Nincs végtelen mennyiségû backup. Az Airbus gépeken három független hidraulika rendszer van. (Bár minimális átfedés van asszem az utility rész miatt, de ennyire nem ismerem így fejbõl ezeket.)
A hidraulika kiesése szinte minden olyan gép elvesztését jelenti ahol ez van, mert okkal van a pilótánál nagyobb erõkifejtõ beépítve. Viszont logikailag hogyan jön ez a számítógép és mecha kapcsolathoz? Ha pl. egy bomba vagy az iraki meglõtt géphez hasonlóan elmegy a teljes hidraulika, akkor tökmindegy, hogy milyen a vezérlõrendszer, akkor ott szinte csak a csoda segíthet, csak asszimetrikius tolóerõ és a sebességbõl adódó felhajtóerõ eltéréssel lehet kormányozni.
Minden automatikának van pontossága. Nézd meg az elkülönítési magasságokat 30+ éve és nézd meg ma. Van ahol, negyedakkora (!) érték van, mint akkor. Egy rendszernek is van minõsége.