"A jelentés szerint erre nemsokan képesek, mert nem tudnak manuális módba kapcsolni, vagy mert egyszerûen nem tudják manuális módban vezetni."
Ez mi a fasz??? Mit keresnek akkor a pilótafülkében?
Ha csak az automata bekapcsolása a dolguk, akkor idomított majmok is lehetnének pilótáink.
Fogadni mertem volna, hogy a pilóták tudnak repülni a géppel. És, hogy gyakorlatuk van a vészhelyzetek megoldásában. Nem várom, hogy tényleg kikapcsolják a motort 3.000m-en, de elvárom, hogy egy szimulátoron azért próbálja ki.
A szimulátor nem drága, az én otthoni 6-éves PC-m vidáman futtatja 2 monitoron a MS Flight Sim-et. Csak 6000-ért kellett venni egy joyt.
Ha valaki erre gyúr (gondoltam a légitársaságok...) kb. 400 ezerbõl 6(!) monitoros rendszert építhet.
Mi az hogy egy gép 13.0000m-rõl átesésben becsapódik??? És a pilóták még csak fel sem fogják, hogy mi történik?? Ezek tényleg majmok.
Én úgy tudtam, csak az lehet pilóta aki be tudja rakni a gépet dugóhúzóba és onnan ki tudja szedni. (ezek meg egy átesés kezelésére se voltak képesek).
Persze nem várom, hogy egy teherszállítót tényleg dugóhúzóba rakjon, de:
-egy cessnán azért kipróbálhatná mielõtt megkapja a kapitányi csíkjait
-És ugye a szimulátor. Azt hittem ez az alap. Rendszeresen, érdekes hibákkal fûszerezve.
Repülõ MODELL szimulátoron láttam ilyet: egyszer csak leesik az egyik vezérsík :) Egy egyszerû modellpilóta (géptömeg: 300 gramm :) ) ezt tudja hobbiból gyakorolni, és erre kiderül, hogy több száz tonnás gépek pilótáinak nem kötelezõ???
Az hogy az átesést nem tudták kezelni, még az elméleti tudásukat is megkérdõjelezi. Tudják-e egyáltalán, hogy mitõl repül a repülõ?
Azért biztos nem ilyen rossz a helyzet:
Én picit láttam egy vadászpilóta képzését, az rendben volt: okos embert választottak, és jó képzést kapott. Ott tanulta velünk (földi kiszolgáló), hogy merre van a hidraulika. Kérdeztem:
-Ez meg minek kell tudnia szegénynek?
-Ha a gépe elromlik, és le kell szállnia az isten háta mögött, legyen esélye MEGJAVÍTANI. :)