Azért a legutóbbi hírek szerint a késleltetés problémát még tovább sikerült csökkenteni a végleges (CV1?) fejlesztésének a DK2-höz képest is, ami azért biztató. Ettől még a több GPU használatának többlet késleltetését nem fogják 2 perc alatt leküzdeni. Gyakorlatilag azért megy a halasztgatás, hogy Carmack meggyőzhesse a HW fejlesztőket bizonyos irányvonalakról. Valamit csak tudhat ő ebben a témában, hiszen erről szólt a pályafutása, meg biztos nem véletlenül jött ki a Radeon 285/285x is direkt HW megatextúrázásra optimalizálva.
A sima képernyőn való játék, pláne 3D film meg megint nem jó példa, hiszen ott pont nem jön elő rosszullét a késleltetés miatt. Másrészt a jól beállított FOV rohadt fontos, nem tudom elékeztek rá, hogy amikor kijött anno a Wolfenstein játék Q3 motorral, akkor sorra hánytak be tőle az emberek és mindenfélét kitaláltak miért, közben simán a rossz alap beállítású látószög volt az oka.