2 dimenzioban 4/16-szor, 1-ben csak 2/4-szer. 4K-t meg nem probaltam, de QHD-t igen (S6 + Gear VR), es nem csak pixeleket, hanem szubpixeleket is elkulonithetoen latom. Szerintem boven fogok meg 4k-n pixeleket latni, es nincs tul jo szemem :)
Onnan, hogy szubpixeleket latsz, messze van az, hogy mar "csak" pixeleket latsz, onnan joval messzebb van amikor nem latsz elkulonitheto pixeleket mar, de latod, hogy nem eleg eles, es onnan az, hogy tuelesnek lasd, es onnan az, hogy tokeletes felbontasunak lasd.
A matekja eleg egyszeru amugy. Egy szem felbontasa kb 0,6 szogperc, a latoszoge kb 170 fok (horizontalisan), 2 szemed van.
Ezt lefedni 100 * 170 * 2 pixel kell, ez 34000 pixel horizontalisan. Es ez ahhoz kell, hogy elerd a szem felbontasat, de annal tobb kell, hogy tenylegesen tokeletes legyen es ne lass anomaliakat. Szoval igazabol egy 32k-s kijezo sem lenne eleg (ami 4K 8x8=64-szerese). Es akkor ezt akard meg kihajtani 120/144 hz-el.
Jo, ennel annyival arnyaltabb meg a dolog, hogy ilyen reszletesseggel csak annak a kozeleben latunk ami fokuszban van, attol egyre messzebb egyre kisebb reszletesseggel latunk dolgokat, szoval ezzel meg lehetne kicsit trukkozni. De a lenyeg, hogy nem mostanaban fogjuk ezeket tokeletes felbontasunak latni. Inkabb mondjuk nagypapa korunkban, akkor is valszeg inkabb az akkorra mar rossz szemunk miatt :)