Részemről rendben van az, hogy most így viselkedik egy-egy szituációban a gép. A rep.dinamikán bármikor lehet módosítani, megfelelően kisúlyozni a gépet, nyomatékok, levegőáramlás stb. Ezek általában mind paraméterek (qrva sok), megfelelő hozzáállással és rengeteg idővel rendelkező személy be tudja lőni. De egy szimulátorban mostanság többnyire a többi a lényeg a jelenlegi igények szerint. Ha a megjelenés, a környezet és annak viselkedése nincs jól megcsinálva, azon később nagyon nehéz javítani. Az időjárás kezelése dettó (van ismerősöm a hifinél és mesélte, hogy mit szenvednek az xpl-es active sky-al. elég rendesen át kellene alakítani az xpl időjárás részét, a grafikát és még pár egyszerűbb dolgot. szerencse, hogy meyer-ék nyitottan állnak hozzá, de gond van a felülről való kompatibilitással). Egy fejlesztés során külön kell választani a később könnyen módosítható modulokat (az fd pont ilyen) és azokra nem kell akkora figyelmet fordítani mint azokra amelyek az alkalmazás "ökölszabályait" tartalmazzák. Az fd-ben is van ilyen, de nem olyan vészes. jelenleg a P3D-ben is lehet paramétereket figyelmen kívül hagyni, illetve újakat felvenni, bizonyos keretek között, az XPL-ben ez még könnyebb. Ezekkel meg lehet valósítani egy reálishoz nagyon közeli viselkedést, de alapvetően nem embernek való feladat. Én a RealAir Lancair-ját és a "Duke"-ot próbáltam feljavítani. A LancAir már elég jó volt, de muszáj volt feladnom, mert a paraméterezés meg a hozzá írt kód elvitte az életemet. Valószínű, hogy az addon gyártóknak sem éri meg, azért nincsenek készre paraméterezve a gépek. De meg lehetne csinálni. És amikor kész van kiderül, hogy túl sok erőforrást zabál, úgyhogy optimalizálni kell, ami elviszi az összes beállítást és lehet elölről kezdeni az egészet :).