Én elég sokat játszottam az EVE-vel és nagyon jó játék, HA: van egy jó társaság ÉS NEM a játékban akarod kifarmolni a havi díjat, más néven a PLEX-et. Mert amúgy meg lehet csinálni, csak nem azonnal kell nekiállni.
Szóval érdemes egy jópár hónapra betervezni a kp-s havi díjat.
Ha találsz egy megbízhatónak mondható tagot, akkor talán van még az a lehetőség, hogy, ő meghív, ezzel máris 21 napod van a játékban és még nem fizettél érte semmit és, ha jópofa, akkor ő ezért kap egy Plex-et, amit, ha neked ad, akkor máris 51 napod van a játékban ingyen. Én így csináltam anno, de nem tudom, hogy megvan e még a lehetőség.
Magáról a játékról: Ez nem szimulátor, aki ilyet mond, az nem ért hozzá. Ha játszottál StarTrek Online-nal, na akkor ahhoz hasonlatos.
Egyszerre csak 1 hajóban ülhetsz. A hajó irányítása kétféleképpen történik. Egyik, hogy kijelölöd a célt, majd kiadod az utasítást: Warpolj oda; körözz körülötte x méter távolságban; tarts x méter távolságot. A másik mód, hogy arra klikkelsz kétszer gyorsan, amerre haladni akarsz.
Az űrben csak úgy repkedni nem lehet. Mindig csak 2 pont között tudsz Warpolni. Amúgy a hajók sebessége eléggé korlátozott, bár vannak 1000m/s fölöttiek is.
4 faj van a játékban és eszerint a hajókat is 4 csoportra lehet osztani: energia fegyveres, energia és lőszer igényes (hibrid), lőszeres és a negyedikre már nem emlékszem. A fajoknak vannak történeteik is.
A hajók minden fajnál más, de a Shuttle-tól egész a Titánig rengeteg van. És van pár faj független Corp-os hajó.
A játékban corp-ok vannak, nem guild-ek, mint wow-ban. Lényegében cégek. Te alapból egy noob cégnél kezdesz, ahol minden pénzbeli jutalomból 10%-ot leadsz. Saját corp-ban ezt a corp határozza meg. Ahol én voltam, ott csak 5% volt. Viszont a bejött lóvéból a corp támogathatja a tagjait. Hajókat adhat, egyéb dolgokat.
Valamint corp-pal lehet POS-t az űrbe helyezni. Ez lényegében egy saját állomás, ahol fejleszthetsz, gyárthatsz. Merthogy erre is van lehetőség. A játékba semmi nem kerül be készen csak BluePrint (BP)-eket raknak be és a játékosok gyártják le. Lényegében NPC eladás nincs is, csak NPC által irányított állomások. Két nagy kereskedelmi állomás van, Jita (legnagyobb) és Amarr.
Ha már legyártottad, akkor el is adhatod. De, ha nem te gyártod, akkor mástól megveheted. Új dolgoknál nagyot lehet kaszálni az első nap, ha te gyártod, mert kb. annyit kérsz el, amit nem szégyellsz. És lesz aki megveszi. Az elején még. Aztán beáll egy árra.
A gyártáshoz nyersanyag kell és sokan itt bukják el a játékot. Ehhez kell egy bányászhajó, beállsz a belt-be és fúrod a kavicsokat. Elég unalmas és sokan AFK módban tolják. Ebből szedik össze a Plex-re valót, csakhogy a játékuk nem ér semmit, mert másra nincs is lóvéjuk. A Battleship-ek meg nem olcsók, de elég jó hajók.
A hajókat fittelni kell. Fegyverrel, védelmi modullal, támadó modullal (mert van PVP is a játékban) és egyéb kiegészítőkkel. A fegyvereknek van forgási sebességük és a játék számolja a te sebességed, az ellenfél sebessége, kettőtök közti szög és a fegyverek paraméterei alapján a találatokat. Neked beleszólásod nincs ebbe, de itt fontos a körözz x méterre parancs, nameg a sebességed megválasztása. A hajóknak van alap védelmi ellenállása és jópárnak van bónusza is. Elsősorban a T2-nek, ezek a T1 kicsit módosított változatai. Mint a tuning autóknál. Van amiben jobb lesz, másban kicsit rosszabb.
Van Cloak-os hajó, szállítóban is és szkennelősben is.
Több terület van a játékban. High sec a biztonságos - 0.6-1.0 között, az 1.0 a legbiztonságosabb. Itt lényegében a security hajók reakció ideje a lényeg. 1.0-ban másodperc alatt ott vannak, míg 0.6-ban több is eltelik. Előszeretettel nyírják ki a 0.6-ban AFK bányászó játékosokat, mert akár két sorozatra is van ideje a támadónak, mire megjön a security. És minél veszélyesebb egy hely, annál több a nyersanyag, annál tovább tudja a lézer a kavicsot fúrni.
Utána ott a Low sec 0.1-0.4 között, a 0.0, ahol nincs védelem, de mindegyik rendszerben a lokal-on (chat a játékban) látni, hogy kik vannak a rendszerben. Minden rendszerben frissül ez a cset ablak.
És ott a WH (Wormhole). Csak féreglyukon keresztül lehet bemenni. Ezeknek is több szintjük van. Itt a lokalon csak akkor jelenik meg valaki, ha megszólal. Éppen ezért nem teszi senki. Viszont van szkenner, amivel felderíthető a rendszer. Ezekbe a veszélyes rendszerekbe jók a cloak-os hajók. Természetesen más tulajdonságaik is vannak a rendszereknek, de ezt inkább játék közben.
Lehet a játékban bolygózni is. Itt nem kell semmi nagyra gondolni, nincs leszállás és mászkálás. Szintén igaz rájuk, mint a Belt-ekre, minél veszélyesebb a rendszer, annál értékesebb a rajta lévő dolog. 6 bolygód lehet max és bolygónként is bizonyos fokig tudsz csak építkezni. Amolyan felül nézetű mód. Sok grafikonnal, hol milyen nyersi van és milyen koncentrációban. A lényeg, hogy vagy a gyártásodhoz használod POS-on vagy eladod Market-en jó pénzért. Félig meddig AFK foglalkozás, mert naponta 30 percet kell vele foglalkoznod, ha meg megtelt a bolygó raktere, akkor kell érte menni, az kicsivel hosszabb idő.
A gyártás is félig meddig AFK meló, mert szintén napi kb. 30 perc. Ugyanúgy, mint az eladás is, kivétel amikor ki kell szállítani, szigorúan T2 cloak-os transzporterrel.
Szóval igencsak összetett játék, a különböző lövöldözős lehetőségekről nem is beszélve, akár a mission, akár az űrben jelekre vadászós dolgokról szólva.
Van egy nagyon fontos momentuma a játéknak, mégpedik a skill-ek. Vagyis a fejlődés. Nem kapsz meg mindent azonnal és hiba vagy tele lével, az sem segít. Ugyanis tanulni kell, aminek fix ideje van, amit bizonyos módokon lehet rövidíteni, de nem a végtelenségig. Van olyan fokozat, amihez akár 31 nap is kellhet, hajóhoz akár több ilyen is, de akkor már elég sokat játszottál. És mindenhez skill kell. Gyártás, hajók, felszerelés, kereskedés, stb.
További infókért keress rá az "EVE online ISK"-ra. Ez egy magyar nyelvű, magyarok által írt segédlet, ha jól emlékszem, akkor több, mint 200 oldal. Elég rendesen kitárgyalja a játékot. Én ennek az olvasásával kezdtem és ez alapján választottam a fajom.
Ha tényleg bele akarsz vágni, és fenn a játék, akkor írj egy privit, meg ide is, hogy írtál privit (nem mindig jelzi a rendszer) és küldök némi infót a régi corp-omról és tagjairól, mert tudtommal páran még játszák a játékot.
Ami azt illeti, így a WoW mellett megint kedvet kaptam az EVE-re, csak időhiány miatt nem teszem fel egyenlőre. Túl sok a játékom. De anno akkor is így voltam. WoW után jött az EVE és nem bántam meg.