Egyébként azért láthatja mindkét játékos ugyanazt mert a generálás determinisztikus, még ha pszeudo-véletlen is, vagyis két külön gépen ugyanúgy generálódik le a geometria. Viszont a Foundation update amikor kijött, akkor módosítottak az algoritmuson, így egyeseknek meg is változott a terep ahol voltak, mert az új eljárással más terep generálódott mint a régivel. Arra hogy hogyan és miként íródik ki neked egy olyan POI ami egy másik bolygón van, úgy hogy az adott bolygó nincs legenerálva (vagyis feltételezem csak a szintúgy generált pszeudo-véletlen seed-je van meg), arra külön ki is tér a videoban, hogy jó komplikált eljárással csinálja. Annyi naprendszer és bolygó van a játékban hogy lehetetlen bármit is tárolni, mert az összeadódna és összeadva még a kevés adat is sok. Szóval minden generálódik, amikor az releváns lesz a játékosnak. A bolygók szine más a világűrből nézve, egyrészt ez tényleg így van, másrészt a játék próbál valamit levezetni, de nem a geometriából hanem a seed-ből, és a seedet jobban és jobban kibontja részletekre ahogy közeledsz a bolygóhoz.
Elite-ben is van procedurális generálás, de messze nem olyan lehetőségekkel és olyan szinten mint NMS-ben.